دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1395 - 09:45

از بحران سوریه تا پژاک؛ جزئیات دیدار چاووش‌اوغلو و ظریف در تهران

وزیر امور خارجه ترکیه در سفر کوتاه خود به تهران و دیدار با وزیر امور خارجه ایران درباره بحران سوریه و گروه های تروریستی پ‌ک‌ک و پژاک گفت‌و‌گو کرد.
کد خبر : 111160

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از دیلی صباح، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درجریان اولین بازدید خود از هند سفر کوتاهی به ایران داشت و درباره تشکیل گروه هماهنگی سه جانبه که شامل ترکیه، روسیه و ایران می‌شود، گفت‌‌وگو کرد.


بنا به این گزارش، چاووش‌اوغلو با بیان این که ترکیه و ایران به درک مشترکی درباره مسأله تروریسم در سوریه دست پیدا کرده‌اند، اعلام کرد که دیدار روز جمعه در راستای تبادل نظر درباره موضوع سوریه بوده است.


وی افزود: «ما باید تلاش خود را (در موضوع سوریه) افزایش دهیم. این موضوع با گذشت زمان تبدیل به یک مسأله بدون راه حل می‌شود. این دلیل دیدار من از تهران بود. ما می‌خواهیم تبادل نظرهای بیشتری داشته باشیم و قطعا این تبادل نظرات سازنده است.»


چاووش اوغلو یک بار دیگر بر حمایت قابل توجه ایران از ترکیه در شب کودتای نافرجام تاکید کرد و متذکر شد که بحران سوریه و (وضع) سازمان‌های تروریستی پ‌ک‌ک و پژاک با جزئیات بیشتری مورد مذاکره قرار گرفته است.



چاووش اوغلو همچنین در اظهاراتش گفت که نقش سازنده ایران و روسیه در مسائل منطقه‌ای بسیار مهم است و افزود: «اگر نقش‌های منفی ادامه یابد، درگیری‌ها نیز ادامه می‌یابد. بنابریان، ما همه تلاش‌هایمان را به حفظ نقش مثبت اختصاص داده‌ایم و آماده‌ایم که برای حفظ تمامیت سرزمینی سوریه همکاری کنیم. ما درک مشترکی درباره این موضوع با ایران داریم و روسیه نیز به نحو مشابهی این موضوع را مشخص کرده است.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته