دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1395 - 14:32

ادامه رشد قیمت نفت به بالای 50 دلار

پافشاری ونزوئلا در خصوص آغاز مجدد مذاکرات بین تولیدکنندگان نفت اوپک و غیر‌اوپک برای محدود‌کردن سقف تولید نفت، قیمت‌ها را تا بالای 50 دلار افزایش داد.
کد خبر : 111077

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، از سوی دیگر کاهش ارزش دلار علت دیگری بود که به رشد قیمت ها در بازار جهانی نفت خام کمک کرد.


با پافشاری برخی اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) بویژه ونزوئلا بر محدود شدن سطح تولید و خوشبینی نسبت به دستیابی این سازمان به توافقی با تولید کنندگان خارج از این نهاد نفتی در این باره، قیمت نفت خام از دیروز (پنجشنبه، ٢٨ مردادماه)، روند صعودی یافت.


قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای نخستین بار در ٦ هفته گذشته به بالای ٥٠ دلار رفت ، با یک دلار و چهار سنت رشد، به سطح ٥٠ دلار و ٨٩ سنت رسید.


قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز با دو دلار و یک سنت افزایش به ٤٨ دلار و ٢٢ سنت رسید که از پنج ژوئیه (١٥ تیرماه) تاکنون، بی سابقه بوده است.


قیمت هر دو نفت شاخص از اوایل اوت به این سو، بیش از ٢٠ درصد افزایش یافته است.


همچنین سبد نفتی اوپک نیز رشد قیمت را ثبت کرد.سبد نفت خام اوپک شامل ١٤ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، اورینته اکوادور، سبک رابی گابون، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، مارین قطر، سبک عربی عربستان، موربان امارات و مری ونزوئلاست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته