دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1395 - 12:45
در گفت‌وگو با آنا

فرکی: با پرسپولیس بازی می‌کنیم/ همه امتیاز بازی با فولاد را می‌خواهیم

سرمربی سایپا گفت: بازیکنان فوتبال ما به سطحی از حرفه‌ای بودن نرسیدند که بتوانند در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی و نهایتا با انجام یک دو بازی بتوانند شناخت کافی از بازی یکدیگر پیدا کنند.
کد خبر : 111030

حسین فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره اینکه آیا از وضعیتی که تیمش دارد، راضی است یا نه، گفت: «مسلما نباید از تیمی که بازیکنانش فرصت لازم را پیدا نکرده‌اند تا با یکدیگر هماهنگ شوند، انتظار داشت که بتواند امتیازات کامل را جمع کند. ما شروع خوبی در لیگ نداشتیم و آن هم به این خاطر بود گه در هفته اول با پرسپولیسی بازی داشتیم که اسکلت اصلی فصل گذشته خود را حفظ و خود را هم تقویت کرده بود.»


او خاطرنشان کرد: «پس از آن ما 2 بازی خارج از خانه انجام دادیم که به 4 امتیاز رسیدیم و طبیعتا امیدوار بودیم که بتوانیم 3 امتیاز خانگی دیدار با پدیده را نیز به دست آوریم اما چه کنیم که بازیکنان نتوانستند گل برتری را حفظ کنند و در پایان بازی تنها به یک امتیاز رسیدیم. شاید ما می‌توانستیم 7 تا 8 امتیاز بگیریم اما تجربه کم برخی بازیکنان و هماهنگ نبودن آنها درون زمین باعث شد تا به 5 امتیاز اکتفا کنیم. باید در این فرصتی که لیگ تعطیل است بازیکنان را به شناخت خوبی از بازی یکدیگر برسانیم تا در شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر بتوانیم در خانه فولاد خوزستان به حداکثر امتیاز دست پیدا کنیم.»


سرمربی سایپا در مورد اینکه انتظار می‌رفت وی بتواند زودتر بازیکنانش را به هماهنگی برساند،‌ عنوان کرد: «داشتن چنین انتظاری با توجه به سطحی که فوتبال ما دارد به نظرم زیاد است. بازیکنان فوتبال ما به سطحی از حرفه‌ای بودن نرسیدند که بتوانند در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی و نهایتا با انجام یک دو بازی بتوانند شناخت کافی از بازی یکدیگر پیدا کنند. البته که ما جای پیشرفت داریم و می‌توانیم بهتر از این شویم اما باید اصول حرفه‌ای فوتبال در سنین پایه به فوتبالیست‌های ما آموزش داده شود تا آنها بتوانند خود را با تیم جدیدی که در آن بازی می کنند، کاملا وفق دهند.»


وی در مورد اینکه دیدار با فولاد خوزستانی که لیگ را بسیار ضعیف شروع کرده را چگونه برای تیمش می‌بیند، بیان کرد: «مسلما این بازی بسیار سخت است. فولاد در 3 فصل اخیر تغییر و تحولات زیادی داشته و بازیکنان آن فرصت کافی پیدا نکردند تا با شیوه بازی یکدیگر کاملا هماهنگ شوند. به همین دلیل هم امتیازات با ارزشی را از دست داده است. آنها در این فرصت نقاط ضعف خود را پوشش خواهند داد و برای آنکه هر چه زودتر از ته جدول فرار کنند، حداکثر تلاششان را خواهند کرد.»


فرکی افزود: «البته ما هم در تعطیلات لیگ در تلاش هستیم تا با تمرینات مفید و انجام دیدارهای تدارکاتی به خوبی خود را تقویت کنیم تا در شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر بتوانیم به موفقیت خوبی برسیم. در همین راستا دیدار دوستانه‌ای با تیم پرسپولیس برگزار خواهیم کرد و پس از آن هم بازی‌های تدارکاتی دیگری نیز انجام می‌دهیم تا شناخت کافی از توانایی‌های بازیکنان تیم داشته باشیم و در ادامه مسابقات لیگ به درستی از آنها در ترکیب تیم خود استفاده کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب