دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1395 - 12:05

وزیر بهداشت: طرح تحول سلامت نباید منحصر به این دولت باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه ادامه طرح تحول سلامت نباید منحصر به این دولت و وزارت بهداشت باشد، گفت: مردم مشکلات بسیار زیادی در این حوزه دارند و نمایندگان دوره قبل مجلس به ما کمک‌های زیادی کردند که امیدواریم در مجلس جدید هم استمرار داشته باشد.
کد خبر : 110896

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سید حسن هاشمی در نشست با استاندار، مجمع نمایندگان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان که در سالن جلسات خانه دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد، گفت: متاسفانه برخی افراد عنوان می‌کنند که نباید در حوزه درمان هزینه کرد و درمان چاه طویل است اما مردم هر کمبود و نقصی را تحمل می‌کنند ولی کاستی‌های حوزه درمان برای آنها به ویژه در زمان بیماری و یا فوت خانواده و نزدیکان قابل تحمل نیست.


وزیر بهداشت تاکید کرد: در بین 20 کشور منطقه از نظر اختصاص بودجه به حوزه سلامت رتبه هشتم و در دنیا رتبه 89 را داریم و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که باید به اندازه متوسط منطقه یعنی حدود 8.4 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را در حوزه سلامت هزینه کنیم که در حال حاضر این رقم حدود 6.9 درصد است.
هاشمی با بیان اینکه ادامه طرح تحول سلامت نباید منحصر به این دولت و وزارت بهداشت باشد، گفت: مردم مشکلات بسیار زیادی در این حوزه دارند و نمایندگان دوره قبل مجلس به ما کمک‌های زیادی کردند که امیدواریم در مجلس جدید هم استمرار داشته باشد.


وزیر بهداشت در خصوص ایرادات و اشکالات وارد شده به طرح تحول سلامت، اظهار کزد: در امور اجرایی همواره ایراد و اشکال وجود دارد اما آیا تاکنون طرحی در کشور با وسعت و تنوع خدمات طرح تحول سلامت اجرا شده که اشکالاتی اندک به اندازه این طرح داشته باشد.


هاشمی با اشاره به سخنان چند روز پیش رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به من گفتند که طبق آخرین نظرسنجی‌ها طرح تحول سلامت در بین طرح‌های داخلی و خارجی دولت بیشترین رضایتمندی را در بین مردم به همراه داشته است علیرغم تمام حاشیه‌هایی که در چند ماه گذشته در مورد فیش‌های حقوقی، فوت مرحوم عباس کیارستمی و فضاسازی‌های برخی از رسانه ها بر علیه جامعه پزشکی وجود داشته اما طرح تحول سلامت همچنان بین مردم مقبولیت دارد.


وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تجمیع بیمه‌ها، گفت: فردی که کار می‌کند خودش هم باید اختیار خرج کردن آن را داشته باشد و نمی‌شود که اعتبارات ما نزد نهاد دیگری باشد و ما هزینه و کار کنیم این مشکل سال‌هاست که در کشور وجود اما در دولت هم در مورد تجمیع بیمه ها رودربایستی وجود دارد و من این موضوع را به خاطر خودم و یا تیم وزارت بهداشت عرض نمی کنم.
هاشمی با بیان اینکه در مورد بیمه ها رنج زیادی کشیدیم، گفت: بحث، دعوای وزارت بهداشت و رفاه و یا دعوای شخصی نیست بلکه بیمه، علم و صنعت است و باید با توجه به تجربیات موفق کشورهای مختلف، راه صحیح را در پیش گرفت.
لایحه اصلاحیه بودجه 8 هزار میلیارد تومانی کسری بیمه‌ها در صحن علنی مجلس


وزیر بهداشت از طرح لایحه اصلاحیه بودجه 8 هزار میلیارد تومانی کسری بیمه‌ها در صحن علنی مجلس در روز یکشنبه این هفته خبر داد و اظهار کزد: تقاضا دارم تا به این طرح مهم که در کمیسیون برنامه و بودجه با آن موافقت شد، رای دهید و برای همکاران خود را در مورد اهمیت آن توضیح دهید زیرا از این راه، خون جدیدی به دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دارویی تزریق می‌شود.


وزیر بهداشت تصریح کرد: نمایندگان در مجلس در مورد تجمیع بیمه‌ها تصمیم سیاسی نگیرند بلکه یک تصمیم الهی بگیرند و اگر در مورد یارانه‌ها تصمیم خدایی گرفته می‌شد که نیاز به شجاعت داشت، با چنین مشکلات و گرفتاری‌هایی در اشتغال روبه‌رو نبودیم.


دکتر هاشمی از نمایندگان خواست تا در مورد تجمیع بیمه‌ها تصمیمی را بگیرند که به مصلحت نظام سلامت، مردم و کشور باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته