دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1395 - 10:46
رئیس انجمن دندانپزشکی ایران:

آدامس‌ بدون قند زمینه پوسیدگی دندان‌ را کاهش می‌دهد اما موجب بهداشت دندان نمی‌شود

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود در صورت تمایل به جویدن آدامس از انواع بدون قند آن استفاده کنند، افزود: استفاده از آدامس‌های بدون قند زمینه پوسیدگی در دندان‌ها را کاهش می‌دهد.
کد خبر : 110874

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر علی تاجیرنیا، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن دندانپزشکی ایران با شرکت ماستر فوده که شامگاه روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: انجمن دندانپزشکی ایران حمایت‌کننده هیچ محصولی نیست زیرا ما یک نهاد علمی هستیم و باید این جایگاه را حفظ کنیم بنابراین این انجمن از هیچ محصول داخلی و خارجی حمایت نمی‌کند.


وی افزود: شرکت ماستر فوده محصول آدامس «بایودنت» خود را حدود 10 ماه تا یک سال پیش به انجمن معرفی کرد و ما نیز با همکاری کارشناسان مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران این محصول را به لحاظ کیفیت و عوامل تاثیر گذار بر سلامت دندان بررسی کردیم و در نهایت مشخص شد این محصول دارای استانداردهای لازم است با کیفیت مناسب است.


تاجرنیا در ادامه یادآور شد: استفاده از مسواک، نخ دندان و دهان‌شویه موجب حفظ و ارتقای سلامت دهان و دندان می‌شود و این در حالی است که باید گفت استفاده از آدامس موجب بهداشت دندان نمی‌شود.


وی با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود در صورت تمایل به جویدن آدامس از انواع بدون قند آن استفاده کنند، افزود: استفاده از آدامس‌های بدون قند زمینه پوسیدگی در دندان‌ها را کاهش می‌دهد.


رئیس انجمن دندانپزشکی ایران درباره خواص جویدن آدامس، عنوان کرد: جویدن آدامس با حرکت مکانیکی که ایجاد می‌کند باعث تمیز شدن سطوح دندان‌ها می‌شود و اگر افراد از انواع بدون قند آن استفاده کنند PH دهان کاهش و احتمال پوسیدکی نیز کم می‌شود.


وی افزود: پیشنهاد ما به شرکت‌های داخلی تولیدکننده آدامس این است که علاوه بر تولید آدامس بدون قند محصولاتی تولید کنند که دارای افزودنی‌های مجاز مانند فلوراید و عناصر مصرفی مثبت باشد.


تاجرنیا در بخش دیگری از سخنانش از همکاری انجمن دندانپزشکی ایران با شرکت ماستر فوده (بایودنت) برای حضور در مناطق محروم خبر داد و افزود: قرار است این شرکت امکاناتی را در اختیار دندانپزشکان داوطلب قرار دهد تا دندانپزشکان در مناطق محروم و کم‌برخوردار حضور پیدا کنند و سلامت دهان و دندان شهروندان را بررسی و به ارتقای بهداشت دهان و دندان در کشور کمک کنند.


وی افزود: تاکنون 200 دندانپزشک اعلام آمادگی کرده‌اند که امید است از اول مهرماه این طرح آغاز شود. البته باید گفت در این طرح اقدامات بهداشت و آموزش انجام خواهد شد و در صورت نیاز به اقداماتی درمانی هم پرداخته می‌شود زیرا درمان یک اقدام بسیار هزینه‌بر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته