افزایش 161 درصدی صادرات ایران به عمان
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابطعمومی سازمان توسعه تجارت، محمدرضا مودودی با اعلام این خبر گفت: صادرات ایران به عمان در چهار ماهه نخست سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 161 درصدی داشته و با توجه به ظرفیتهای توسعه همکاری با این کشور و تحقق برجام، میتوان سهم بیشتری را در بازار این کشور متصور شد.
وی با بیان اینکه هیات تجاری ایران همزمان با دو رویداد مهم «یازدهمین نمایشگاه بینالمللی محصولات غذایی و هتلداری» و «ششمین نمایشگاه و کنفرانس بینالمللی تجهیزات و خدمات پزشکی» در مسقط حضور خواهند یافت، اظهار داشت: این دو رویداد مهم فرصتی هستند برای بخش خصوصی فعال ایرانی تا از ظرفیتهای موجود در صنعت گردشگری به ویژه گردشگری سلامت بهره کافی برده و با توجه به توان تولید انواع محصولات غذایی با کیفیت در داخل کشور، بازار مطمئنی در کشور همسایه خود ایجاد کنند.
معاونکل سازمان توسعه تجارت همچنین یادآور شد: این دو رویداد فرصتهای توسعه بازار و جذب سرمایه توسط تجار توانمند ایرانی را دو چندان میکند و با توجه به تمام مشترکات تاریخی و سیاسی و نیز علایق فرهنگی و ملی دو کشور، موقعیتی مطلوب برای تقویت روابط اقتصادی فیمابین فراهم میآورد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور افزایش بهرهوری این سفر، مذاکرات فشرده و گستردهای با مقامات دولتی و بخشخصوصی توانمند عمان صورت گرفته و امید میرود که در پناه برنامههای تدوین شده و با حضور قدرتمند شرکتهای خصوصی ایرانی نتایج مطلوبی از این رویدادها حاصل شود.
وی با اشاره به استقبال فعالان صنعت غذای کشور برای حضور در هیات اعزامی ایران، عمان را بعنوان بازاری مناسب برای محصولات و صنایع غذایی ایران برشمرد و خواستار حضور قدرتمند فعالان این صنعت در آن کشور شد.
هیات بزرگ تجاری، بازاریابی و جذب سرمایه ایران متشکل از مدیران بخشهای دولتی مرتبط و فعالان بخشخصوصی در زمینههای محصولات غذایی، تورگردانی، هتلداری، حمل و نقل مسافری، خدمات درمانی و پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات پزشکی، هتل بیمارستان، پژوهش و فناوریهای گردشگری و سلامت، ساخت و توسعه بنادر و هتلها، صنایعدستی و... است که از سوی دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در تاریخ 29 شهریور سال جاری به کشور عمان اعزام خواهد شد.
مبادله تجربیات و آشنایی با طرفهای تجاری، ملاقات با مسئولان ارشد دولتی، بررسی راهکارهای توسعه تبادلات تجاری بین دو کشور، مذاکرات رو در روی فعالان بخشخصوصی، بررسی ظرفیتهای بازار و آشنایی با قوانین و مقررات کشور هدف، بازدید از مراکز تجاری و صنعتی و بالاخره بازدید از نمایشگاههای همزمان و ارزیابی رقبای حاضر در این نمایشگاهها از جمله برنامههای این هیات در سفر به عمان است.
انتهای پیام/