دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1395 - 16:01

مسائل خبرنگاری به لایحه برنامه ششم توسعه اضافه می‌شوند

اولین جلسه فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها با حضور هیأت رئیسه این فراکسیون و جمعی از خبرنگاران سیاسی تشکیل شد.
کد خبر : 110776

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در اولین نشست فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها که با حضور جبار کوچکی‌نژاد و سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، قاسم احمدی‌لاشکی ،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی ، رمضانعلی سبحانی‌فر، غلامرضا کاتب ، هادی قوامی و جمعی از اعضای 60 نفره این فراکسیون در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد.


رئیس فراکسیون مطبوعات و رسانه ها گفت: اگر دولت در حمایت از خبرنگاران لایحه بیاورد بهتر از این است تا ما طرح بدهیم.


جبار کوچکی نژاد متذکر شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمی‌توانند در قالب طرح به دولت بار مالی تحمیل کنند. طرح‌هایی که حاوی بار مالی برای دولت باشد در شورای نگهبان رد می‌شود.


سید احسان قاضی زاده هاشمی نیز در سخنانی گفت: معضل بیمه‌ای ، یارانه مطبوعات و خبرنگاران آزاد درگیر ضوابط جدید شده‌اند که این معضلات باید با تمهیداتی یا در قالب طرح یا لایحه رفع شود.


این عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به قول معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: بر اساس صحبت‌هایی که با معاون وزیر داشته‌ام قانون لایحه نظام جامع رسانه باید تا پاییز به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.


این عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم در عین حال از افزوده شدن خبرنگاران رسانه‌ها به مواد 2 یا 23 لایحه اصلاح احکام برنامه ششم خبر داد و افزود: این دو ماده مربوط به مواد پیشنهادی کمیسیون فرهنگی است که از آن‌جا که بنده عضو کمیسیون تلفیق هستم پیشنهاد خواهم کرد خبرنگاران نیز به یکی از این دو ماده افزوده شود تا مشخص شود طی 5 سال آینده چه برنامه‌هایی برای خبرنگاران به سرانجام برسد.


رمضانعلی سبحانی‌فر نیز در سخنانی خبرنگاران را چشم و گوش جامعه برای انجام رسالت حلقه ارتباطی مردم و مسئولان دانست.


سخنگوی فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها‎ افزود: خبرنگاری باید به عنوان شغل سخت در نظر گرفته شود تا دلگرمی و انگیزه خبرنگاران افزایش یابد.


نماینده مردم سبزوار خاطر نشان کرد‌: فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها پشتیبان و حامی خبرنگاران خواهد بود و در برنامه ششم توسعه مسائل مربوط به خبرنگاران حتما لحاظ خواهد شد.


هادی قوامی نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد فراکسیون مطبوعات و رسانه ها بتواند بخشی از نیاز حرفه خبرنگاری را تامین کند.


رئیس کمیته رسانه ملی فراکسیون مطبوعات و رسانه ها از رسانه ها خواست تا زوایای برنامه ششم توسعه را برای مردم و نخبگان باز کنند و سپس افزود فاصله ایران با ترکیه و عربستان در شاخصهای مختلف نسبت به ده سال قبل افزایش یافته است و این یعنی برعکس عمکلرد چشم انداز حرکت کرده‌ایم.


نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه رشد نقدینگی طی سالهای 1357 تا 1395 را 4000 درصد اعلام کرد وافزود نقدینگی در سال 1357 بالغ بر 250 میلیارد تومان بود اما این رقم در خرداد 1395 به بیش از 1100 تریلیون تومان افزایش یافته است که 62 درصد این نقدینگی در استان تهران در چرخه اقتصادی است.


قاسم احمدی لاشکی نیز گفت: خبرنگاری برای خود منزلت دارد و این طور نیست که هرکس یک دوربین دستش گرفت بتواند خبرنگار شود.


نایب رئیس فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها خاطر نشان کرد خبرنگاری شغل شریف و بسیار سختی است و ما در فراکسیون نگران بی ثباتی شغلی شما هستیم. ای کاش دولت لایحه ای برای حل مشکلات جامعه خبرنگاران به مجلس ارائه دهد چرا که طرح مجلس به دلیل مغایرت با اصل 75 قانون اساسی توسط شورای نگهبان رد می‌شود .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته