دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1395 - 14:51
عضو سابق کمیته داوران فیلا در گفت‌وگو با آنا:

نتایج کشتی فرنگی با اشتباهات داوران توجیه نمی‌شود/داوران ایرانی می‌بایست قوانین داوری را به کشتی گیران آموزش می‌دادند

مهدی خالدی گفت: در المپیک آتلانتا من روی تشک کشتی دو نکته مهم را به برادران خادم گفتم و آنها هم از نکته های من نهایت استفاده را بردند اما متاسفانه در حال حاضر این کارها در کشتی ما انجام نمی‌شود.
کد خبر : 110697

مهدی خالدی، پیشکسوت داوری کشتی ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد وضعیت داوری مسابقات کشتی فرنگی المپیک گفت: «همیشه در کشتی داوری‌ها مشکل داشت و در بعضی از مسابقات المپیک هم این ناداوری‌ها مشهود بود. در واقع بعضی از کشورها در فیلا صاحب نفوذ هستند و تاثیرشان را روی داوری مسابقات می‌گذارند.»


وی درباره قضاوت داوران مسابقات در کشتی‌های کشتی گیران ایرانی افزود: «من همه کشتی‌های کشتی گیران ایران را دیدم و در دو کشتی داوران با اخطارهای خودشان باعث باخت کشتی گیران ایران شدند. داوران در کشتی‌های سعید عبدولی و حبیب اخلاقی با دادن اخطار و یک امتیاز به حریف آنها باعث باخت این دو نفر شدند.»


خالدی ادامه داد: «اما اشتباهات داوران باعث توجیه نتایج تیم کشتی فرنگی ما نمی‌شود. به نظر من این تیم در حد و اندازه المپیک نبود و کشتی چند کشتی گیر ایرانی شرکت کننده در این مسابقات تمام شده است اما چون جایگزین مناسبی برای آنها وجود نداشت کادر فنی مجبور بود تا آنها را برای المپیک انتخاب کند.»


عضو سابق کمیته داوری فیلا در خصوص نفوذ ایران در فدراسیون جهانی کشتی بیان کرد: «در حال حاضر هیچ ایرانی در کمیته‌های فیلا حضور ندارد و همین مساله باعث می‌شود تا در مسابقات بین المللی حق ایران خورده شود. زمانی که من در فیلا بودم در شش کمیته آن حضور فعال داشتم، اما بعد از ما کسی نتوانست جای ما را در فیلا پر کند.»


خالدی در ادامه افزود: «زمانی که من رئیس کمیته داوران فدراسیون بودم قبل از هر مسابقه بین المللی کشتی‌گیران را جمع می‌کردیم و تغییراتی را که در قوانین بین المللی اتفاق افتاد، به کشتی گیران می گفتیم. برای مثال در المپیک آتلانتا من روی تشک کشتی دو نکته مهم را به برادران خادم گفتم و آنها هم از نکته های من نهایت استفاده را بردند اما متاسفانه در حال حاضر این کارها در کشتی ما انجام نمی‌شود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: المپیک کشتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته