دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1395 - 10:09
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با آنا:

35درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان این استان را دومین استان دانشگاهی کشور خواند و خبر داد 35 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تحصیل می‌کنند.
کد خبر : 110641

دکتر سید محمد امیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: «استان اصفهان در شاخص‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، دانشجویی، فرهنگی، اداری و مالی جزو استان‌های پیشرو در دانشگاه آزاد اسلامی است.»


او به ظرفیت‌های استان اصفهان اشاره کرد و گفت: «این استان ظرفیت‌ها و امتیازات بالایی دارد. اصفهان بعد از تهران، دومین استان دانشگاهی کشور است. اصفهان از نظر صنعتی نیز کارآمد است و از طرفی امکانات بسیار زیادی دارد.»


امیری به روابط خوب مسئولان استان اصفهان با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان قصد دارد از مجموعه این ظرفیت‌ها و امکانات برای پیشبرد اهداف، توسعه کمی و کیفی در دانشگاه استفاده کند و هم‌چنین بتواند از نظر دانشگاهی و علمی به استان‌های دیگر کمک کند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، افزود: «حدود 100هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تحصیل می‌کنند. 35درصد این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند البته واحدها در این زمینه با هم متفاوت هستند؛ به طور مثال حدود 45 تا 50درصد دانشجویان واحد اصفهان و نجف‌آباد در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تحصیل می‌کنند. میانگین همه واحدهای استان 35درصد است که تلاش می‌کنیم تا سال آینده به 45درصد برسد.»


او به ممیزی رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از نظر هیات علمی و جذب آن بسیار خوب بوده و رشته‌هایی که توانمندی ارائه خدمات آموزشی‌اش را داشته به مجموعه اضافه کرده است، بنابراین ممیزی رشته‌های این دانشگاه نتیجه خوبی داشت و مشکلی از این بابت ندارد.»


امیری درباره افزایش دانشجو در سال تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، گفت: «باتوجه به امکانات این دانشگاه پیش‌بینی می‌شود دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزایش پیدا کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته