دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1395 - 11:55

دادستان کل کشور خطاب به منتشر کننده فایل صوتی آیت‌الله منتظری: ما هم اسناد زیادی در دست داریم/ اسناد سید مهدی هاشمی را هم منتشر کنید/ وزارت خارجه دیپلمات‌‌های خاطی را از کشور اخراج کند

دادستان کل کشور با اشاره به عکسبرداری چند دیپلمات سیاسی غربی از مناطق ممنوعه غرب کشور گفت: از مسئولان وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر با این مساله برخورد و این افراد را به عنوان عنصر نامطلوب از ایران بیرون کنند.
کد خبر : 110611

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در مراسم تشییع پیکر دو تن از شهدای مدافع حرم که در میدان 15 خرداد برگزار شد، با بیان اینکه به فرموده پیامبر اسلام شهدا قادر خواهند بود مظهر خدا را مشاهده کنند، اظهار کرد: این آغاز راحتی و آسایش است برای کسانی که نگاه‌شان به سمت وجه‌الله است. سلام می‌کنم به شهدایی که برای دفاع از حریم اسلام، قرآن، امامت و ولایت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند چه کسانی که در طول انقلاب پرشکوه ایران به دفاع از ارزش‌ها پرداختند و چه دو برادر عزیز افغان آقایان کاظم محمدی و امان کریمی که امروز برای دفاع از حریم امنیت شهید شده‌اند.


وی با بیان اینکه در مکتب اسلامی، ایرانی، افغانستانی، یمنی، اروپایی، عراقی و بحرینی با یکدیگر تفاوتی ندارند، افزود: هر کسی که جان خود را در راه اسلام و قرآن در طبق اخلاص بگذارد در بهشت با معصومین و پیامبران محشور می‌شود. امروز نیز ما در این جمع با شکوه به جای پدران و مادران و اقوام این دو شهید شرکت کرده‌اید. امروز دوام نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی، ثبات کشور، امنیت پایدار در ایران و حتی منطقه مرهون زحمات این شهدا است.


منتظری با بیان اینکه در طول 27 سال پس از انقلاب اسلامی دشمنان از هیچ تلاشی برای نابودی انقلاب فروگذار نبوده‌اند، به گروهک تروریستی منافقین که در ابتدای انقلاب قصد ضربه زدن به کشور را داشتند، اشاره و اضافه کرد: منافقین در آن زمان در کشور تشکیل شدند و بعد از مدت‌ها مشخص شد که آبشخور آنها از کجا سرچشمه می‌گیرد. آنها به صورت دروغین شعار امپریالیسم می‌دادند و از این طریق جوانان را به خود جذب می‌کردند اما بعدها آنها خود سر از امپریالیسم درآوردند که ما هر روز شاهد یک حرکت از آنها هستیم.


دادستان کل کشور تصریح کرد: آنها در دامن اسرائیلِ متجاوز و دست در دست آمریکا و اروپا و عربستان سعودی با یکدیگر فالوده می‌خورند. شما حتما جنایت‌های سال‌های 50 و 60 را که توسط منافقین انجام می‌شده از یاد نبرده‌اید، آنها 17 نفر از مقامات عالی و مردم کوچه و بازار، زنان و کودکان را به صورت ناجوانمردانه از دم تیغ خود گذراندند و در عملیات مرصاد با پشتیبانی صدام خائن و آمریکای متجاوز قصد نابودی کشور را داشتند اما جای تعجب دارد که امروز عده‌ای به دنبال تطهیر جنایت‌کاری‌های این افراد برآمده‌اند کسانی که تا مرفق دستشان به خون آلوده است.


وی با اشاره به اینکه امروز دنیای استکبار، استراتژی و ایدئولوژی خود را تغییر داده است، اضافه کرد: در آن زمان استکبار از عناصر درون کشوری، همچون منافقین استفاده می‌کرد اما به دلیل حضور پررنگ و شجاعانه شما ملت ایران و رهنمودهای رهبر انقلاب امام خمینی (ره) و پس از آن آیت‌الله العظمی خامنه‌ای که این سرزمین را رصد می‌کنند برنامه‌های آنها به نتیجه نرسید و شکست خوردند.


منتظری ادامه داد: امروز اما آنها روش خود را عوض کرده و گروهی توسط اسرائیل و آمریکا به نام داعش را تربیت کردند تا وارد منطقه شوند و آن را به آتش بکشند. داعش زاییده اسرائیلِ جنایتکار، آمریکا و آل سعود است و آنها نیز در اسناد و مدارکی که به دست خود رو کرده‌اند به این موضوع اذعان داشتند.


وی با بیان اینکه هدف داعش همواره ایران بوده و هست، اضافه کرد: آنها نقطه آغازین حملات خود را از عراق، لبنان و سوریه شروع کردند اما با حضور هوشیارانه نیروهای مسلح و با اقتدار سربازان گمنام امام زمان(عج) هرگز اجازه آتش‌افروزی در کشور را پیدا نکردند.


دادستان کل کشور به دستگیری چند تن از اعضای گروه‌های تکفیری در روز گذشته اشاره کرد و گفت: گروهی از عناصر داعش نیز روز گذشته و روز قبل از آن در کرمانشاه و غرب کشور به دست سربازان گمنام بدون آنکه حتی قطره‌ای خون از آنها بچکد دستگیر کردند. در این عملیات 5 نفر از تکفیری‌ها نابود و 6 نفر دستگیر شدند اما همه باید بدانیم که دشمن حتی لحظه‌ای برای رسیدن به اهدافش کوتاه نمی‌آید.


منتظری تاکید کرد: همه می‌دانند که این شهدای مدافع حرم چه از افغانستان باشند چه از کشور عزیزمان ایران، در سوریه، عراق، لبنان و شام از حریم امامت و ولایت دفاع می‌کنند و اگر آنها نباشند ما شاهد حضور داعش در خیابان‌های کرمانشاه، همدان، اصفهان و تهران هستیم و همان جنایت‌هایی را که در سایر کشورها مرتکب می‌شوند را نیز در ایران مرتکب می‌شدند و امنیت ما امروز مرهون زحمات و تلاش‌های ایران عزیزان است.


نمی‌دانیم دیپلمات‌های خارجی در عکسبرداری از مناطق ممنوعه کشور چه ماموریتی را دنبال می‌کردند؟


وی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع عکسبرداری از مناطق ممنوعه در غرب کشور توسط دیپلمات‌های خارجی اشاره و اضافه کرد: ما نمی‌دانیم که روز گذشته دیپلمات‌های غربی در غرب کشور ما به دنبال چه چیزی بودند و چرا از مناطق ممنوعه ما عکسبرداری می‌کردند و چه ماموریتی را دنبال می‌کنند.


دادستان کل کشور در ادامه خطاب به مقامات دستگاه دیپلماسی گفت: ما از مقامات وزارت امور خارجه می‌خواهیم که به شدت با این مساله برخورد کنند و این افراد را به عنوان عناصر نامطلوب هر چه زودتر از ایران بیرون کنند.


اسناد سید مهدی را منتشر کنید


دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در درون جمهوری اسلامی عده‌ای هم‌نوای دشمن شده‌اند و همساز با اسرائیل و آمریکا و دنیای غرب به دنبال تطهیر جنایتکاران منافق هستند که در سال‌های ابتدایی انقلاب جنایت‌های بسیاری را مرتکب شده‌اند، گفت: اخیراً فایل صوتی را که در آن سال‌ها از یک آقایی گرفته بودند از طریق رسانه‌های بیگانه همانند بی بی سی در سراسر دنیا پخش کردند. در این فایل صوتی صحبت‌هایی از شخصی که امام راحل او را «شیخ ساده لوح» تلقی می‌کردند، وجود دارد. این حرکت از طرف بیت شیخ ساده لوح تاسف برانگیز است. آقایی در یک جلسه خصوصی با برخی از مسئولان قضایی این فایل را منتشر کرد‌ تا آن را در رادیوهای دشمن به گوش همه برساند و قصد دارند با صحبت‌های این شیخ نیز امام راحل را زیر سوال ببرند و گفته‌اند که اسناد دیگری هم در دست دارند که آن را منتشر می‌کنند.


وی خطاب به شخصی که این اسناد را منتشر کرده است، گفت: اگر راست می‌گویید اسناد سید مهدی(هاشمی) را پخش کنید که در اصفهان دست به گونی بود و جنایت‌های زیادی را انجام می‌داد و ما پرونده‌های زیادی را در این خصوص داریم که چه جنایت‌هایی انجام شده و چه انسان‌های مظلوم و با شرفی نیز با گونی به باغ‌ها رفته‌اند. شما اگر راست می‌گویید این اسناد را پخش کنید؛ اگر شما پخش نمی‌کنید ما این اسناد را داریم.


منتظری در پایان اظهار کرد: امیدواریم این افراد از این حرکت‌های ضد انقلابی دست بردارند و بر پایه عقل زندگی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته