دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1395 - 09:43

حوزه انتخابیه میاندوآب از شاهین دژ و تکاب جدا می‌شود

نمایندگان مجلس با تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح جدول قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابی میاندوآب را از شاهین دژ و تکاب تفکیک کردند.
کد خبر : 110559

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، بررسی طرح تفکیک حوزه انتخابی میاندوآب و شاهین دژ و تکاب در دستور کار جلسه علنی امروز (چهارشنبه) قرار گرفت که نمایندگان بعد از استماع نظرات مخالفان و موافقان با 129 رای موافق ، 66 رای مخالف و 14 رای ممتنع از مجموع 239 نمایندگان حاضر در مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند.


همچنین نمایندگان بلافاصله وارد بررسی جزئیات این طرح شدند و جزئیات با 124 رای موافق ، 56 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموعه 237 حاضر در مجلس به تصویب رساندند.


بر اساس این مصوبه و طبق ماده واحده آن، حوزه انتخابی میاندوآب و شاهین دژ و تکاب در استان آذربایجان غربی موضوع جدول حوزه‌های انتخابی مجلس شورای اسلامی مذکور در قانون تعیین محدوده حوزه های انتخابی مجلس شورای اسلامی مصوبه 30 /1/ 66 و تعداد نمایندگان آنها به شرح زیر اصلاح می‌شود:


حوزه حوزه انتخابی میاندوآب و شاهین دژ و تکاب که دو نماینده دارد به دو حوزه مستقل زیر تقسیم می‌شود:


الف- حوزه انتخابی میاندواب شامل شهرستان میاندوآب- بخش مرکزی – بخش باروق – بخش مرحمت آباد به مرکزیت شهر میاندوآب با یک نماینده


ب- حوزه انتخابی شاهین دژ و تکاب متشکل از شهرستان شاهین دژ شامل شهر شاهین دژ – بخش مرکزی – بخش کشاورز و شهرستان تکاب شامل شهر تکاب – بخش مرکزی – بخش تخت سلیمان به مرکزیت شهر تکاب با یک نماینده


در جریان بررسی کلیات این طرح مازنی ، سلیمی و لاهوتی به عنوان مخالف و کوچکی‌نژاد و عثمانی و محبی نیا به عنوان موافق به ایراد سخن پرداختند.


مخالفان بر این موضوع تاکید داشتند که در صورت تفکیک این حوزه انتخابی مطالبه اجتماعی برای تفکیک سایر حوزه‌ها به وجود می‌آید، از طرف دیگر دولت در حال تهیه لایحه جامع انتخابات است و باید منتظر آن لایحه برای تعیین تکلیف ماند.


در مقابل موافقان نیز بر این موضوع تاکید داشتند که با توجه به گستردگی این حوزه از لحاظ جمعیت و تعداد روستا و طول جغرافیایی باید این حوزه تفکیک شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته