دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1395 - 08:38
در گفت‌وگو با آنا

جلالی: در تعطیلات نقاط ضعف تیم برطرف می شود/ تکلیف عبدی را باشگاه مشخص می‌کند

سرمربی پیکان گفت: بهادرعبدی در اختیار باشگاه پیکان است تا در خصوص صحبت‌هایی که داشته، توضیحات کافی را ارائه کند.
کد خبر : 110544

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص برنامه‌های تیم پیکان در تعطیلی بازی‌های لیگ برتر گفت: «ما و تمامی تیم‌ها از قبل می‌دانستیم که در پایان هفته چهارم بازی‌ها به واسطه تیم ملی تعطیل می‌شود. به همین خاطر برنامه‌ریزی داشتیم تا از این فرصت به درستی استفاده کنیم. پیش از شروع مسابقات لیگ با توجه به اینکه تیم ما تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه است و آنها زمان می‌خواهند تا به هماهنگی مقبولی برسند، سعی کردیم در چهار هفته اول شیوه بازی تیم را به نقطه‌ای ببریم که درصد هماهنگی آنها با هم بیشتر شود و به آن چیزی که می‌خواهیم برسد.»


وی ادامه داد: «در فوتبال روز دنیا تیم‌ها برای هماهنگی هرچه بیشتر از مهره‌هایی استفاده می‌کنند که خیلی زود به شناخت بالایی می‌رسند و تقریبا از همان هفته اول در کورس قهرمانی قرار می‌گیرند. این اتفاق در تیم‌های مطرح سریع‌تر به نتیجه می‌رسد و به همین خاطر است که در تمام کشورهای صاحب فوتبال تیم‌هایی هستند که از همان ابتدا در کورس قهرمانی قرار می‌گیرند. در فوتبال ما در سال‌های اخیر چنین تناوبی نیست و ما برای آنکه بتوانیم سطح هماهنگی بازیکنان تیم را با یکدیگر هماهنگ کنیم، نیاز به زمان چند هفته‌ای داریم.»


او خاطرنشان کرد: «اگر تیمی می‌تواند در فوتبال ما هر فصل از همان ابتدا مدعی باشد به دلیل حفظ اسکلت اصلی تیم و اضافه کردن چند بازیکن برای تقویت بیشتر است. حالا که مسابقات لیگ تعطیل شده ما ارزیابی کلی از عملکرد 4 هفته خود انجام داده‌ایم و با توجه به شناسایی نقاط ضعف تیم سعی در پوشش دادن آنها خواهیم داشت. برنامه تیم کاملا مشخص است و با یادآوری اشکالاتی که باعث شد ما در 4 هفته اول 9 امتیاز از دست بدهیم، به بازیکنان کمک می‌کنیم تا از هفته پنجم در تمامی بازی‌ها حداکثر امتیاز را به‌دست آوریم.»


سرمربی پیکان در مورد جلوگیری از حضور بهادر عبدی در تمرینات این تیم تصریح کرد: «مسلما رمز موفقیت یک تیم نظم و انضباط است. عبدی در اختیار باشگاه پیکان است تا در خصوص صحبت‌هایی که داشته، توضیحات کافی را ارائه کند. اگر ما به دنبال پیشرفت هستیم باید در تمامی زمینه‌‌ها درست عمل کنیم و اجازه ندهیم برخی اتفاقات به روند رو به رشد تیم ما لطمه بزند. ما روی نموداری که حرکت می‌کنیم نباید به مشکل بخوریم و بهتر است با تمرکز کامل با رقبا بازی کنیم.»


جلالی درباره اینکه آینده تیم پیکان را چگونه می‌بیند، عنوان کرد: «بازیکنان جوان تیم هفته به هفته با تیم هماهنگ‌تر می‌شوند و به خوبی می‌توانند در کنار بازیکنان باتجربه به نقطه‌ای برسند که مدنظر ماست. مسلما در راهی که می‌رویم باید سطح هماهنگی ما بالاتر برود و به مرحله‌ای برسیم که بازیکنان بدانند ما در هر بازی از آنها چه می‌خواهیم. با حل شدن چنین مسئله‌ای قطعا نتایج خوبی برای تیم ما رقم خواهد خورد. البته شاید در این فصل که نخستین فصل حضور ما در تیم پیکان است، جایگاه تیم به آن چیزی که برنامه ماست، نرسد اما اگر خواسته‌‌های ما از سوی بازیکنان رعایت شود،‌ تا حدود زیادی به هدفی که داریم نزدیک می‌شویم.»


او در مورد اینکه تیمش در 4 بازی اول خود پیروز نشده و چگونه به آینده تیمش و محقق شدن برنامه‌‌هایش ایمان دارد، اظهار داشت: «ما به غیر از دیدار با تراکتورسازی که بازیکنان تیم فاصله زیادی با آنچه از آنها خواسته بودیم،‌ داشتند در 3 بازی دیگر روی مسیری حرکت کردند که از آنها انتظار می‌رفت. در هر 3 بازی مستحق پیروزی بودیم و اگر این پیروزی‌ها حاصل نشد عدم دقت مهاجمان و بدشانسی آنها بوده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته