دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رکوردشکنی سریع «خشمگین 7»/ فروش 144میلیون دلاری در سه روز!

هفتمین فیلم از مجموعه «سریع و خشمگین» با فروش 143.7 میلیون دلار در مدت سه روز به فهرست 10 فیلم برتر از لحاظ فروش افتتاحیه در تاریخ سینما راه یافت.
کد خبر : 11054

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم «خشمگین 7» (Furious 7) که آخرین فیلم پل واکر، بازیگر فقید و هفتمین فیلم فرانشیز «سریع و خشمگین» محسوب می شود، با فروش خیره‌کننده 143.7 میلیون دلار در فاصله روزهای جمعه تا یکشنبه در آمریکای شمالی و 384 میلیون دلار در همین مدت در سراسر جهان نه فقط به صدر جدول فروش آخرهفته راه یافت، بلکه یکی از پرفروش‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ را رقم زد.


طبق آمار ارائه شده در سایت اینترنتی boxofficemojo.com این فیلم در رتبه نهم پرفروش‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ سینما پس از «انتقام‌جویان»، «مرد آهنی 3»، آخرین فیلم «هری پاتر»، دو فیلم «شوالیه تاریکی»، دو فیلم «عطش مبارزه» و «مرد عنکبوتی 3» قرار می‌گیرد.


پرفروش‌ترین افتتاحیه ماه آوریل 2014 به «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» با 95 میلیون دلار تعلق داشت. این فیلم که از بیشترین افتتاحیه در کل مجموعه «سریع و خشمگین» بهره‌مند شده است، به شکلی یادآور موفقیت «شوالیه تاریکی» پس از درگذشت هیث لجر بازیگر نقش منفی آن است که تماشاگران را برای دیدن آخرین نقش‌آفرینی عالی یک بازیگر جوانمرگ شده به سالن‌ها کشاند. پل واکر، یکی از بازیگران نقش اصلی «خشمگین 7» در میانه فیلم‌برداری در سال 2013 در حادثه‌ای رانندگی خارج از حیطه فیلم‌برداری این اثر جان خود را از دست داد و نماهای باقی‌مانده او را دو برادرش که به او شباهت داشتند، ادامه دادند.


به گزارش ورایتی، تماشاگران آمریکایی کنجکاو برای دیدن آخرین نقش‌آفرینی پل واکر بیشترین نقش را در موفقیت این فیلم در 4003 سالن آمریکای شمالی داشته‌اند. این در حالی بود که ناظران صنعت سینما حداکثر فروش 115 میلیون دلار در این مرحله را برای فیلم پیش‌بینی کرده بودند. «خشمگین 7» در 63 کشور دیگر نیز با دارا بودن 10500 سالن توانست 240.4 میلیون دلار در همین مدت کوتاه نصیب خود کند.








این فیلم در رتبه نهم پرفروش‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ سینما پس از «انتقام‌جویان»، «مرد آهنی 3»، آخرین فیلم «هری پاتر»، دو فیلم «شوالیه تاریکی»، دو فیلم «عطش مبارزه» و «مرد عنکبوتی 3» قرار می‌گیرد

پل واکر، وین دیزل، دواین جانسن، جیسن استیتم، میشل رودریگز و تیرزگیبسن از بازیگران این اکشن 134 دقیقه‌ای 250 میلیون دلاری به کارگردانی جیمز وَن هستند که در لوکیشن‌های چندین کشور از جمله ابوظبی در امارات متحده عربی، تورنتو کانادا، کلرادو آمریکا و توکیو ژاپن فیلم‌برداری شده است.


بر اساس آمار ارائه شده در هالیوود ریپورتر، تماشاگران نژادهای غیرسفید بیشترین مخاطبان «خشمگین 7» را تشکیل داده‌اند و 75 درصد از تماشاگران فیلم غیر سفیدپوست بوده‌اند. در این آمار 37 درصد از تماشاگران هیسپانیک، 25 درصد سفیدپوست هند و اروپایی، 24 درصد آفریقایی‌تبار، 10 درصد آسیایی‌تبار و 4 درصد ازسایر نژادها عنوان شده‌اند. 55 درصد از تماشاگران «خشمگین 7» مرد و 44 درصد زیر 25 سال بوده‌اند.


در این آخر هفته، انیمیشن «خانه» (HOME) با 27.4 میلیون دلار در 3801 سالن سینما در آمریکای شمالی دومین فیلم پرفروش جدول اکران بود و مجموع فروش آن در این قاره در مدت 17 روز گذشته بالغ بر 95.6 میلیون دلار شد. سومین فیلم جدول، کمدی «سرسخت باش» (GET HARD) با بازی ویل فرل و کوین هارت با 12.9 میلیون دلار در سه روز گذشته و مجموع 57.2 میلیون دلار در آمریکای شمالی در مدت 10 روزی که از اکرانش می‌گذرد به علاوه 10.3 میلیون دلار از بازارهای خارج آن قاره است.


در رتبه‌های چهارم تا دهم جدول فروش، به ترتیب فیلم‌های «سیندرلا»، «شورشی»، «دنبال می‌کند»، «زنی در جامه طلایی»، «مردان شاه: سرویس مخفی»، «باور می‌کنی؟» و «دومین بهترین هتل خارجی ماریگولد» قرار دارند. مجموع فروش 12 فیلم اول جدول اکران آمریکای شمالی در این آخرهفته میلادی به 214 میلیون دلار رسیده که بیش از 50 درصد بالاتر از آخر هفته گذشته است و پرفروش‌ترین آخر هفته سینمایی این قاره از بهمن ماه گذشته را رقم زده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: سینمای جهان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته