دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1395 - 09:02

مسیر غول‌های آمریکایی برای دفاع از عنوان قهرمانی در المپیک

تیم ستاره‌های NBA تاکنون در رقابت‌های ریو متحمل شکست نشده‌اند اما آن‌ها برای صید سومین طلای پیاپی رقابت‌های بسکتبال المپیک، بازی‌های سختی در پیش دارند.
کد خبر : 110513

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم بسکتبال آمریکا که متشکل از ستاره‌های NBA است در المپیک ریو 2016 حضور دارد و تاکنون در تمام مسابقاتش پیروز بوده است. البته اختلاف امتیاز این تیم در هر بازی نسبت به رقبا کمتر شده است و در بازی‌های آخر دور گروهی با سه امتیاز اختلاف توانست از سد حریفش عبور کند. در ادامه به معرفی این تیم پرداخته می‌شود.


بازیکنان اصلی تیم آمریکا چه کسانی هستند؟


ستاره‌های NBA همچون «لبرون جیمز»، «استفان کوری» و «راسل وستبروک» از شرکت در المپیک ریو چشم‌پوشی کردند اما تیم بسکتبال آمریکا هنوز هم از بازیکنان خوبی در زمین خودش بهره می‌برد. «کوین دوریانت» بزرگ‌ترین نامی است که در ترکیب این تیم به چشم می‌خورد اما «کارملو آنتونی» واقعا بهترین عملکرد خودش را در این رقابت‌ها به نمایش گذاشته است. «آنتونی» با کسب 18 امتیاز به ازای هر بازی نفر دوم در تیم است و توانسته است از 22 پرتاب سه امتیازی 12 عدد را به داخل سبد روانه کند. او در بازی آمریکا استرالیا که با نتیجه 98 بر 88 به نفع آمریکا به پایان رسید با کسب 31 امتیاز تاثیر به سزایی در پیروزی تیمش داشت.


«آنتونی» توانست امتیازآورترین بازیکن آمریکا در رقابت‌ها باشد و توانست رکورد «لبرون جیمز» را پشت سر بگذارد. تیم آمریکا از «کلی تامپسون» و «درایموند گرین»، هم‌تیمی‌های »کوری» در گلدن استیت نیز بهره می‌برد، همچنین از مردان بزرگی چون «دی آندره جردن» و «دی مارکوس کاژن» نیز استفاده می‌کند.





عملکرد تیم بسکتبال آمریکا در رقابت‌های ریو 2016 تاکنون


آمریکا در این تورنمنت تاکنون باختی را در کارنامه‌اش نداشته است. آنها رقابت‌ها را با یک پیروزی قاطع برابر چین با امتیاز 119 بر 62 شروع کردند و توانستند نتیجه‌ای مشابه برابر ونزوئلا کسب کنند که نتیجه آن بازی نیز 113 بر 69 به سود این تیم رقم خورد. به رغم شروع خوب یانکی‌ها آنها در بازی‌های بعدی کمی با مشکل روبرو بودند چرا که مقابل استرالیا در کوارتر اول و کوارتر دوم از استرالیا عقب افتادند و اما در نهایت توانستند با 10 امتیاز بیشتر و با نتیجه 98 بر 88 به تیم استرالیا شکست را تحمیل کنند. این تیم مقابل صربستان سخت‌ترین آزمون خود را پشت سر گذاشت و توانست با امتیاز 94 بر 91 به پیروزی برسد. بازی بعدی این تیم نیز مقابل فرانسه بود که در یک بازی حساس و نفس‌گیر تیم توانست فرانسه را با نتیجه 100 بر 97 مغلوب کند.





رقیب اصلی آمریکا در ریو 2016 کدام تیم است؟


در سال‌های اخیر اسپانیا رقیب اصلی آمریکا در این رشته بوده‌ است. این دو تیم در دو دیدار فینال پیشین رشته بسکتبال در المپیک رو در روی یکدیگر قرارگرفته‌اند که هر دو مرتبه پیروزی سهم آمریکا بوده است. اسپانیا در این تورنمنت عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشته است و دو بازی ابتدایی دور گروهی مقابل کرواسی و برزیل را با نتایج نزدیک واگذار کرد.


تیم‌های آرژانتین، فرانسه و استرالیا نیز به دلیل تعداد بازیکنانی که در NBA شاغل هستند به‌عنوان رقیبانی جدی برای آمریکا به شمار می‌آیند. لیتوانی اما نمی‌تواند حریف قدرتمندی برای این تیم باشد زیرا در دو رویارویی قبلی این دو تیم لیتوانی نتوانسته است آمریکا را شکست دهد و حریف قابلی برای تیم آمریکا نخواهد بود. البته این تیم در بخش دیگر جدول حذفی است و احتمال رویارویی‌اش با آمریکا تنها در بازی فینال ممکن می‌شود.


آیا تیمی هست که بتواند آمریکا را شکست دهد؟


پاسخ کوتاه به این پرسش جواب منفی است اما در پاسخ بلند می‌توان از کلمه شاید استفاده کرد. آمریکا در بازی مقابل استرالیای قدرتمند به‌سختی توانست این تیم را مغلوب کند و تیم آمریکا نیز همچون سایر تیم‌های حاضر در رقابت‌ها ممکن است بازی بد را تجربه کنند و ممکن است در یک شب نتوانند بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.


راه پیش روی تیم بسکتبال امریکا چیست؟


تیم بسکتبال آمریکا توانست دور گروهی رقابت‌ها را به‌عنوان تیم نخست گروه A به پایان برساند. در نتیجه آمریکا باید با تیم چهارم گروه B که آرژانتین است برای صعود به نیمه‌نهایی رقابت کند. در صورت پیروزی مقابل آرژانتین در دور نیمه‌نهایی باید با برنده بازی اسپانیا – فرانسه به رقابت بپردازد تا تکلیف یکی از تیم‌های صعودکننده به فینال مشخص شود. در سوی دیگر جدول یک‌چهارم نهایی تیم‌های استرالیا و لیتوانی به مصاف هم خواهند رفت و برنده این بازی با برنده بازی کرواسی- صربستان در دور نیمه‌نهایی روبرو خواهد شد. بازی‌های دور یک‌چهارم نهایی روزهای 27 و 28 مردادماه برگزار خواهد شد. دو بازی نیمه‌نهایی نیز در روزهای 29 و 30 مرداد انجام می‌شوند و در تاریخ 31 مرداد بازی‌های فینال و رده‌بندی برگزار خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته