دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1395 - 18:03

آشنایی با عوارض مصرف «متادون» در کودکان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا عنوان کرد: از علائم مسمومیت با متادون می توان به کاهش سطح هوشیاری، اختلالات تنفسی ، تهوع، استفراغ، نبض ضعیف و افت فشار خون، سفتی و تکانه های عضلانی اشاره کرد.
کد خبر : 110469

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر صفورا محبی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا در رابطه با ایجاد مسمومیت کشنده با متادون به خصوص در اطفال هشدار داد و گفت: متادون که به عنوان داروی ترک اعتیاد مصرف می‌شود در صورت مصرف اشتباهی می‌تواند ایجاد مسمومیت شدید و حتی کشنده به خصوص در اطفال شود.


وی افزود: از علائم مسمومیت با متادون می‌توان به کاهش سطح هوشیاری، اختلالات تنفسی، تهوع، استفراغ، نبض ضعیف و افت فشار خون، سفتی و تکانه‌های عضلانی اشاره کرد.


محبی با بیان اینکه برای پیشگیری از بروز مسمومیت با متادون بخصوص در اطفال باید نکاتی را رعایت کرد، خاطرنشان کرد: این دارو باید دور از دسترس اطفال نگهداری شود و از قرار دادن شربت متادون در یخچال و در کنار سایر نوشیدنی‌ها خوددای شود و با توجه به طعم شیرین شربت متادون از ریختن شربت متادون در بطری آب، نوشابه یا شیشه سایر شربت‌ها مثل دیفن هیدرامین یا استامینوفن که احتمال مصرف اتفاقی یا اشتباهی آن توسط کودکان وجود دارد، خودداری شود و در نهایت در صورت وقوع مسمومیت حتما به اورژانس مراجعه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته