دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1395 - 14:55

عضو کمیسیون انرژی مجلس‌: کارت سوخت تا پایان سال باقی می‌ماند

در صورت تصویب مصوبه کمیسیون انرژی در صحن علنی مجلس کارت سوخت تا پایان سال جاری حفظ می‌شود و بنزین با دو نرخ درجایگاه‌ها عرضه خواهد شد. این دو نرخ شامل نرخ یارانه‌ای تا سقف مشخص مصرف و قیمت فوب خلیج فارس است که به معنای بازگشت نظام سهمیه‌بندی و بنزین چند‌نرخی خواهد بود.
کد خبر : 110362

اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا، گفت: با تصویب مصوبه کمیسیون انرژی در صحن مجلس،‌ گام آخر در هدفمندی یارانه‌ها برای آزاد کردن قیمت بنزین برداشته خواهد شد و بنزین با قیمت فوب خلیج فارس عرضه می‌شود.


وی با اشاره به وجود موافقان و مخالفان در خصوص چند نرخی شدن بنزین افزود: موافقان عقیده دارند که قیمت بنزین با وجود یارانه‌های دولت واقعی نیست و بنابراین باید افرادی که بیش از نیاز معمول جامعه بنزین مصرف می‌کنند قیمت واقعی آن را بپردازند.


قره‌خانی ادامه داد: همچنین خودروهایی که کارت سوخت ندارند باید قیمت واقعی بنزین را که همان قیمت فوب خلیج فارس است، پرداخت کنند.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: با در نظر‌گرفتن مجموع این نظرات تصمیم بر آن شد تا بنزین چند‌نرخی در جایگاه‌ها عرضه شود.


این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص باقی ماندن کارت سوخت نیز گفت: با مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ بازرسی کل کشور،‌ نمایندگان دولت و نظرات موافق و مخالف در مجلس،‌ کمیسیون انرژی تصمیم گرفتیم تا کارت سوخت تا پایان سال جاری باقی بماند.


وی ادامه داد: در بودجه سال آینده تصمیم گرفته خواهد شد که کارت سوخت به شکل کنونی باقی بماند یا حذف شود.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: حفظ کارت سوخت سبب می‌شود بحث قاچاق سوخت کاهش پیدا کند و همچنین واردات بنزین تا حدود زیادی کنترل شود.


قره‌خانی با اشاره به واردات 9 میلیون لیتری بنزین در روز گفت: از کارکردهای دیگر کارت سوخت می‌توان به پیگیری بحث بیمه خودروها،‌ تعیین خودروهای کم مصرف و پر مصرف و ... اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته