دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کالاهای چینی با کیفیت در راه ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه چینی‌ها به هیچ وجه نگران رفع تحریم‌‌ها علیه ایران نیستند، گفت: برخلاف آنچه این روزها تصور می‌شود، برداشته شدن تحریم‌ها منجر به توسعه چند برابری مبادلات تجاری ایران و چین خواهد شد و کیفیت کالاهای چینی هم افزایش خواهد یافت.
کد خبر : 11036

اسدالله عسکراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه این روزها برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر جایگزین شدن غرب به جای چین پس از برداشته شدن تحریم‌ها در مبادلات تجاری ایران وجود دارد، گفت: نه تنها مبادلات تجاری ایران و چین در صورت رفع تحریم‌ها کاهش نمی‌یابد، بلکه این مبادلات به طور قطع افزایش هم خواهد یافت.


وی افزود: در سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و چین به 52 میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود این رقم پس از رفع تحریم‌ها به 70 میلیارد دلار افزایش یابد.


عسکر اولادی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه روابط ایران و چین در شرایط تحریم تا این حد افزایش یافته‌ است، اظهار کرد: آیا کشورهایی نظیر عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یا آمریکا هم در شرایط تحریم به سر می‌بردند که حجم مبادلات تجاریشان با کشور چین به ترتیب 45 میلیارد دلار، بیش از 20 میلیارد دلار و 140 میلیارد دلار در سال گذشته بوده‌ است؟


وی ادامه داد: چین یک برنامه بلندمدت برای توسعه روابط اقتصادی با تمام کشورهای جهان از جمله ایران دارد که این برنامه در شرایط مختلف انعطاف‌پذیری لازم را دارد و هیچ گاه از سوی چینیها متوقف نمی‌شود.


رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با تاکید بر اینکه در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، چینی‌ها در صف نخست سرمایه‌گذاری در ایران قرار دارند، تصریح کرد: پس از برداشته شدن تحریم‌ها، میزان مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و چین شکل تازه و جدیدی به خود می‌گیرد.


به گفته عسکر اولادی در حال حاضر چین طیف گسترده‌ای از کالا‌های مختلف را با پنج نوع کیفیت تولید و صادر می‌کند که در صورت برداشته شدن تحریم‌ها از این پس محصولاتی از چین وارد بازار ایران می‌شود که نسبت به گذشته کیفیت بسیار بالاتری دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته