دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خرید تضمینی گندم در آستانه ثبت رکوردی تاریخی

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از 10 میلیون و 700 هزار تن گندم از ابتدای تابستان خبرداد و گفت: با توجه به تداوم خرید در بیشتر استان‌های کشور، احتمالاَ رکورد تاریخ خرید گندم کشور در سال جاری باخرید تضمینی بیش از 11میلیون تن شکسته می‌شود.
کد خبر : 110302

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، علی قنبری با بیان این مطلب افزود: تا امروز مقدار 10 میلیون و 763 هزار تن گندم در قالب 1میلیون و600 هزار محموله از کشاورزان در سراسر کشور توسط یک هزار و 132 مرکز خرید فعال، تحویل ودر مراکز استاندارد ذخیره‌سازی شده است.


معاون وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: خرید تضمینی گندم هم‌اکنون درکشور ادامه دارد و مراکز خرید این شرکت تا اوایل مهرماه محموله‌های گندم عرضه‌شده از سوی کشاورزان را تحویل و خریداری می‌کنند.


قنبری با اشاره به رشد 33 درصدی خرید در مقایسه با پایان فصل خرید سال 1394 تصریح کرد: در سال جاری تا امروز، در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، میزان خرید بالغ بر 40درصد معادل 3میلیون و 100 هزارتن افزایش داشته است.


مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران استان‌های خوزستان با خرید بیش از یک میلیون و 396 هزار تن، گلستان با خرید یک میلیون و 357 هزار تن، فارس با خرید 896 هزار تن، کردستان با خرید 800 هزار تن و کرمانشاه با خرید 720 هزار تن، را به ترتیب 5 رتبه برتر خرید تضمینی گندم در کشور اعلام کرد.


قنبری بیان کرد: خرید تضمینی گندم در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان رضوی، از 500هزار تن فراتر رفته و استان‌های آذربایجان شرقی، همدان و لرستان هم در آستانه خرید نیم میلیون تن گندم قرار دارند و مراکز خرید در تمامی این استان‌ها در حال حاضر فعال است.


معاون وزیر جهاد کشاورزی بیش‌ترین میزان خرید گندم در کشور را مربوط به دولت هشتم و در سال‌های 83 تا 85 با خرید بالای 11میلیون تن اعلام و تأکید کرد: با برنامه‌ریزی اصولی و تعیین و تدوین سیاست‌های دانش محور در زمینه افزایش تولید در دولت تدبیر و امید و وزارت جهاد کشاورزی، امسال نیز برای دومین سال متوالی کشور در زمینه تأمین گندم مورد نیاز خودکفا شده است و با آهنگ فعلی خرید، امکان شکسته شدن رکورد تاریخ تولید و خرید گندم در کشور دور از واقعیت نیست.


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: ارزش ریالی کل گندم‌ها حدود 137هزار میلیارد ریال است و تاکنون حدود 45 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده که دلایل عمده کندی پرداخت‌ها نیز مشکلات مالی دولت به واسطه کاهش درآمدها و افزایش حجم خرید است.


قنبری در پایان اظهار کرد: باقی‌مانده طلب گندمکاران براساس اولویت تحویل گندم‌ها با تامین اعتبارات لازم و به مرور زمان توسط بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز و تا پایان فصل خرید تمامی مطالبات این عزیزان تسویه خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته