دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1395 - 10:12
عضو شورای فنی فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با آنا؛

کشتی فرنگی در خواب المپیک لندن بود/کشتی سوریان تمام شده است/در کشتی آزاد شانس زیادی برای کسب مدال نداریم

منصور برزگر گفت: مسئولان ما بعد از المپیک تمام تیم‌های ورزشی را فراموش کنند و تنها در فاصله 6-7 ماه مانده به المپیک یادشان می‌افتد که المپیک را پیش رو دارند.
کد خبر : 110294

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با کسب نتایج درخشان در المپیک لندن امید زیادی در دل مردم برای تکرار این موفقیت‌ها در ریو ایجاد کرده بود با نتایج ضعیف و دور از انتظار و فقط کسب دو مدال برنز توسط سعید عبدولی و قاسم رضایی به کارش در این رقابت‌ها پایان داد. نتایج فرنگی‌کاران زنگ خطری برای کشتی آزاد به حساب می‌آید و به اعتقاد برخی از کارشناسان کشتی شاید این تیم هم نتواند در ریو به مدال‌های رنگارنگی برسد.


منصور برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد وضعیت تیم ملی کشتی آزاد قبل از شروع رقابت‌های این رشته در المپیک گفت: «در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در مورد کشتی‌گیران کرد. کشتی یک رشته بی‌رکورد است و قبل از مسابقات نمی‌توان در مورد نتایج این رشته ورزشی پیش بینی کرد، اما احتمال می‌دهم که ما در دو یا سه وزن به مدال برسیم اما رنگ مدال‌ها قابل پیش‌بینی نیست.»


وی ادامه داد: «در ظاهر امر که نگاه می‌کنیم در کشتی‌ آزاد هم شانس زیادی برای کسب مدال نداریم. در وزن 57 کیلوگرم حسن رحیمی یکی از شانس‌های ما برای کسب رسیدن به مدال است. در وزن 74 کیلوگرم هم شانس کسب مدال داریم اما حسن یزدانی کشتی‌گیر ما در این وزن دو رقیب جدی پیش رو دارد. «جردن بارووز» و یک کشتی‌گیر روس از حریفان جدی یزدانی هستند و چون حسن با این دو نفر در یکسال اخیر کشتی نگرفت نمی‌توان در مورد این کشتی‌ها نظر داد. اگر کشتی‌گیر آمریکایی در مسابقات جهانی که چند ماه قبل از المپیک برگزار شده بود شرکت می‌کرد و با حسن یزدانی کشتی می گرفت الان بهتر می‌توانستیم در مورد وضعیت این وزن نظر بدهیم. در وزن 96 کیلوگرم هم رضا یزدانی را داریم که یکی دیگر از شانس‌های ما برای کسب مدال است اما رضا یزدانی وضعیتش بستگی به مصدومیتش دارد. اگر آسیب دیدگی پای او در مسابقات اذیتش نکند شاید بتواند به مدال برسد. ضمن اینکه فاصله نفر دوم این وزن با یزدانی زیاد بود و کادر فنی نمی‌توانست ریسک کند و یک کشتی‌گیر سطح پایین را در این وزن به المپیک بفرستد.»


پیشکسوت کشتی ایران در رابطه با نتایج فرنگی‌کاران ایران در المپیک ریو بیان کرد: «من 4 سال پیش که از المپیک لندن برگشتیم به مسئولان هشدار دادم که ورزش را ول نکنید ولی هیچ کس حرف من را گوش نکرد. ما دنبال جوانگرایی نیستیم و همه هزینه‌های خودمان را در هر رشته ورزشی برای یک نفر می‌کنیم. تیم کشتی فرنگی ما در خواب المپیک لندن فرو رفته بود و نتایج لندن یک رویا بود که دیگر برای ما تکرار نمی‌شود.»


برزگر ادامه داد: «یک مشکل بزرگی که کشتی فرنگی ایران در المپیک داشت این مساله بود که کشتی گیران ما از نظر بدنسازی آماده نبودند و در 4 دقیقه اول بدنشان خالی می کرد. محمد بنا مربی بزرگی است و در مسابقات مختلف نشان داد که حرف‌های زیادی در کشتی برای گفتن دارد اما واقعا کشتی‌گیران توان نداشتند که بخواهند حرف‌ها او را روی تشک عملی کنند. من نمی‌دانم بدنساز تیم ملی کشتی فرنگی چه کسی بود اما باید پاسخگوی ضعف بدنی کشتی گیران باشد. کشتی‌گیران ما در دقایق پایانی اصلا توان کنترل کشتی را نداشتند و اگر جلو بودند نمی‌توانستند از امتیازات خودشان دفاع کنند و اگر عقب بودند توان حمله کردن نداشتند.»


وی افزود: «مسئولان ما بعد از المپیک تمام تیم‌های ورزشی را فراموش می‌کنند و تنها در فاصله 6-7 ماه مانده به المپیک یادشان می‌افتد که المپیک را پیش رو دارند. الان هم بعد مسابقات ریو باید تکلیف وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی ما مشخص شود و تمام فدراسیون‌ها از امسال به فکر المپیک توکیو باشند، نه اینکه دوباره تمام ورزشکاران را بی‌خیال شویم و در فاصله چند ماه مانده به المپیک آنها را دور هم جمع کنیم.»


برزگر در رابطه با ناداوری‌های صورت گرفته در المپیک علیه کشتی‌گیران ایران افزود: «همیشه در کشتی داوری‌ها علیه ایران بود چون ما در فدراسیون جهانی کشتی صاحب منصب نیستیم. کشتی‌گیران ما که این مسائل را می‌دانند باید با گردن کلفتی امتیازات زیادی از حریفان خودشان بگیرند تا کارشان به جایی نرسد که داور بتواند در نتیجه تاثیرگذار باشد. در وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی کاملا مشخص بود که داوران برنامه‌ریزی کردند تا عبدولی به مراحل پایانی نرسد و متاسفانه موفق هم شدند.»


عضو شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد در رابطه با کشتی‌های سوریان در المپیک ریو گفت: «اگر کشتی سه دقیقه بود سوریان قهرمان المپیک می‌شد. به نظر من دو عامل باعث شکست سوریان در این رقابت‌ها شد. عامل اول تغییر وزن سوریان بود. او یک وزن بالاتر رفت و توان بدنی سوریان در حد کشتی‌گیران این وزن نبود. عامل دوم این مساله بود که سوریان نتوانست در این رقابت‌ها سوریان همیشگی باشد و به نوعی می شود گفت کشتی سوریان تمام شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته