دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1394 - 10:20
رئیس جامعه متخصصان داخلی درگفت‌وگو با آنا:

مگر باید پزشکان را برقصانند تا مردم بخندند! / منکر مشکل در جامعه پزشکی نیستیم

رئیس جامعه متخصصان داخلی با انتقاد از پخش سریال «در حاشیه» گفت: منکر وجود مشکلات و نواقص در جامعه پزشکی نیستیم و حتی از انتقاد نیز استقبال می کنیم اما صدا و سیما رویه سالمی در باره پزشکان را دنبال نمی‌کند و مگر باید پزشکان را برقصانند تا مردم بخندند!
کد خبر : 11026

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آنا در واکنش به پخش سریال «در حاشیه» از تلویزیون اظهار کرد: این سریال یک طنز بسیار بی‌محتوا است، اگر قرار است از عملکرد یک صنف انتقاد کنیم باید انتقاد سازنده داشته باشیم. چنان که خوبی‌ها و نکات قوت و مفید آن حرفه نیز مورد توجه قرار گیرد در حالی که در این سریال تنها به مشکلات و مسخره کردن جامعه پزشکی پرداختند.


وی افزود: همه دنیا راجع به پزشکان و صنوف مختلف فیلم و سریال طنز می‌سازند اما تمام خصوصیات مثبت و منفی آن شغل را در کنار هم نشان می‌دهند تا اینقدر یک حرفه مورد تمسخر قرار نگیرد در حالی که در ایران چنین نیست و طرز غذا خوردن، صحبت کردن و معاشرت پزشکان، ‌ تبدیل بیمارستان به ترشی فروشی و لبنیاتی و صافکاری غیر واقعی و به دور از انصاف است. این سریال تصاویری از پزشک و بیمارستان نشان می‌دهد که به هیچ عنوان مورد قبول نیست.








ما منکر وجود مشکلات و نواقص در جامعه پزشکی نیستیم و حتی از انتقاد نیز استقبال می‌کنیم اما این درست نیست که هر وقت خواستند مردم را سرگرم کنند با ساخت سریال‌های طنز به جامعه پزشکی می‌پردازند

رئیس جامعه متخصصان داخلی یاد‌آور شد: ما منکر وجود مشکلات و نواقص در جامعه پزشکی نیستیم و حتی از انتقاد نیز استقبال می‌کنیم اما این درست نیست که هر وقت خواستند مردم را سرگرم کنند با ساخت سریال‌های طنز به جامعه پزشکی می‌پردازند.


خسرو نیا ادامه داد: کسی که زن و فرزند و ناموس خود را به دست پزشک می‌سپارد با دیدن این سریال غیر واقعی به جامعه پزشکی بدبین و بی‌اعتماد می‌شود، حتی فردا برای انجام عمل جراحی تمام این تصاویر سریال در ذهنش مرور می‌شود به گونه‌ای که تصور می‌کند همه پزشکان، بیماران و مراجعه کنندگان خود را سر کیسه می‌کنند. بنابراین مردم کشور از این موضوع متضرر می‌شوند.


وی ادامه داد: من متاسفم که صدا وسیما برای ایجاد برنامه‌های تفریحی و شاد برای مردم جامعه پزشکی را مورد انتقاد قرار می‌دهند و تنها امسال نیست که در این سریال نسبت به جامعه پزشکی بی‌انصافی شده باشد بلکه در سال‌های قبل نیز با ساخت سریال ساختمان پزشکان و ثریا ذهن مردم را نسبت به جامعه پزشکی مخدوش کردند.


این پزشک متخصص با بیان اینکه مگر صدا و سیما باید پزشکان را برقصانند تا مردم بخندند افزود: صدا وسیما به بهانه شاد کردن دل مردم که نباید پزشکان را برقصاند. بسیاری از روش‌ها و اقدامات برای ایجاد سرگرمی و شادی مردم وجود دارد. بنابراین برای شاد کردن مردم که نباید با ساخت سریال طنز یک گروه صنفی را زیر سوال برد و مسخره کرد.


خسرونیا در خصوص فراخون و دعوت سازمان نظام پزشکی از پزشکان برای تجمع علیه سریال «در حاشیه» گفت: اگر پزشکان پس از مدت‌ها نسبت به این اقدامات غیر واقع صدا و سیما اعتراض کنند، بسیار به جا و درست است و بنده به عنوان یک پزشک در هر اجتماعی در این مورد باشد شرکت می‌کنم. نه به دلیل پخش این سریال خاص بلکه به این خاطر که رادیو و تلویزیون خط مشی خود را بداند.


وی ادامه داد: هم اکنون در زندان‌ها بسیاری از صنوف بسر می‌برند، بنابراین آیا وکلا و قضات دادگستری، هنرمندان وبه ویژه خود مهران مدیری مشکلی ندارد؟ مگر قرار نبود در سریال قهوه تلخ به مردم بنز و خانه هدیه و جایزه بدهد، آیا این جایزه‌های تبلیغاتی را به مردم داد؟ مدیری به دلیل اینکه منافع مالی خودش با تلویزیون به خطر افتاد ادامه کار خود را با صدا و سیما به هم زد، چون دنبال ۷ میلیارد تومان پول بود اما به او داده نشد. مگر چند سال پیش که انگشت دست مدیری آسیب دید و به دنبال پیوند دست بود آیا جامعه پزشکی با وی این گونه برخورد کرد؟ این‌ها نمک نشناسی و ناسپاسی به جامعه پزشکی است.








صدا وسیما جامعه پزشکی را در زمان جنگ و دفاع مقدس به نمایش بگذارند، زمانی که مردم در خواب ناز بودند این پزشکان و پرستاران به خدمت رسانی و امداد رسانی به مصدومان و مجروحان مشغول بودند

خسرو نیا تصریح کرد: صدا وسیما جامعه پزشکی را در زمان جنگ و دفاع مقدس به نمایش بگذارند، زمانی که مردم در خواب ناز بودند این پزشکان و پرستاران به خدمت رسانی و امداد رسانی به مصدومان و مجروحان مشغول بودند.


رئیس جامعه متخصصان داخلی تاکید کرد: هم اکنون مشکل جامعه پزشکی سریال مهران مدیری نیست بلکه مشکل ما تمام برنامه‌های رادیو و تلویزیون است و هر سال جامعه پزشکی با این مشکل مواجه است، هر وقت عید و مناسبت شادی فرا رسید جامعه پزشکی را برای خندان مردم به میان می‌کشند، کدام سریال را دیدید که علیه قضات دادگستری سریال طنز ساخته باشد، چرا جامعه پزشکی نباید جزو خط قرمز صدا و سیما برای طنز‌پردازی باشد؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب