دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1395 - 10:23

ادعای رسانه‌های منطقه: جت‌های ارتش روسیه از پایگاه نوژه همدان داعش را بمباران می‌کنند

برخی رسانه‌های مدعی شدند بمب‌افکن‌های استراتژیک این کشور در همدان مستقر شده‌اند.
کد خبر : 110217

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری المصدر، رسانه‌های روسی تصاویری از بمب‌افکن‌های استراتژیک روسی از نوع TU-22M3 را در فرودگاه نوژه همدان منتشر کردند.


طبق این ادعا، هدف از استقرار این بمب‌افکن‌ها در ایران، کاهش مسافت پرواز جنگنده‌‌های روسی از جنوب روسیه به سوریه از مسیر دریای خزر به ایران، سپس به عراق و بعد به سوریه است که حدود 2100 کیلومتر می‌شود. این در حالی است که از پایگاه هوایی همدان تا سوریه مسافتی حدود 900 کیلومتر است که این موضوع، زمان پرواز جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های این کشور تا 60 درصد کاهش می‌دهد. علاوه بر این، هزینه‌ی حمله علیه داعش در این روش کاهش می‌یابد.


این منبع افزود: «با استقرار این جنگنده‌ها در ایران، تعداد حملات هوایی روسه افزایش می‌یابد و کارایی آن در چارچوب عملیات مبارزه با داعش افزایش خواهد یافت و می‌توانند شش بار در یک هفته حملات هوایی انجام دهند.»


یک منبع نظامی روسیه در این‌باره گفت: «وزارت دفاع روسیه هفته گذشته درخواست‌هایی به ایران و عراق داده است تا بتواند از حریم هوایی این دو کشور برای پرواز جنگنده‌های خود برای بمباران مواضع افراد مسلح در سوریه استفاده کند.»


پیشتر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته بود که روسیه و آمریکا در حال نزدیک شدن به زمان عملیات نظامی مشترک علیه تروریست‌ها در شهر حلب هستند.


تاکنون هیچ مقام رسمی ایرانی یا روسی این خبر را تایید نکرده‌ است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته