دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1395 - 11:00

نیروهای عراقی در ۵۰۰ متری القیاره در جنوب موصل

فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد که نیروهای مشترک عراقی تنها ۵۰۰ متر با مرکز شهر القیاره فاصله دارند و نیروها بر بیشتر حوزه‌های نفتی که دست داعش بود، تسلط یافته‌اند.
کد خبر : 110209

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، سایت شبکه سومریه‌نیوز گزارش کرد که نجم جبوری گفت که نیروهای مشترک عراق از یگان 15 ارتش و مبارزه با تروریسم به ورودی‌های شهر القیاره رسیده‌اند.


وی افزود: «ما برای ورود به شهر عجله‌ای نداریم زیرا در چارچوب تیمی مشترک به فرماندهی اتاق عملیات مشترک که عملکرد نیروها را تعیین می‌کند، عمل می‌کنیم.»


جبوری تصریح کرد: «نیروهای عراقی روز گذشته (دوشنبه) توانستند شش روستا در اطراف شهر القیاره در جنوب موصل را آزاد کنند و درگیری‌های روز گذشته تعیین کننده بود. ما توانستیم تعداد زیادی از داعشی‌ها را بکشیم.»


شبکه المیادین نیز گزارش کرد که نیروهای ویژه عراق از سه محور قصد ورود به شهر القیاره را دارند و درگیری‌های شدیدی میان نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم و داعش در ورودی القیاره در جریان است.


از سوی دیگر، نیروهای ارتش عراق از 200 خانواده عراقی که از شهرستان شرقاط و روستاهای اطراف آن کوچ کرده‌اند، استقبال کردند و به آن‌ها غذا و دارو دادند و به مناطق امن منتقل کردند تا از عملیات نظامی برای آزادسازی شهرهایشان دور باشند.


همچنین یک مقام مسئول در حزب دموکرات کردستان عراق روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که وزیر اطلاع‌رسانی داعش به نام ابو احمد شامی به‌وسیله نیروهای پیشمرگ در عملیات آزادسازی روستاهای محور خازر و کویر واقع در شرق موصل در چارچوب عملیات آزادسازی محور اربیل به موصل کشته شد. در این عملیات 12 روستای استراتژیک آزاد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته