دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1395 - 09:49

جنگنده های سعودی غیرنظامیان یمنی را قتل عام کردند

در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان به بیمارستان پزشکان بدون مرز در شمال یمن چند نفر کشته شدند. به‌دنبال این اقدام سازمان ملل متحد جنایت سعودی‌ها را محکوم کرد.
کد خبر : 110202

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت بی‌بی‌سی عربی، در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان به بیمارستان پزشکان بدون مرز در شهر عبس استان حجه حدود 20 نفر کشته شدند.


این در حالی است که ساکنان محلی و مقام‌های بهداشتی گزارش کردند که در این حمله دست‌کم شش نفر کشته و 13 نفر دیگر زخمی شده‌اند.


به گزارش آنا، پزشکان بدون مرز در کاربری توییتر خود با بیان اینکه بیمارستان عبس هدف حملات هوایی قرار گرفته است، نوشت:‌ «تیم‌های پزشکی مشغول کمک‌رسانی به زخمی‌ها هستند و شمار کشته‌ها هنوز معلوم نیست.»


شبکه العالم در این‌باره گزارش کرد: «یک منبع در وزارت بهداشت یمن گفت که طبق آمارهای اولیه، در بمباران بیمارستان پزشکان بدون مرز، بیش از 20 نفر کشته یا زخمی شده‌اند که کارکنان و کادر خارجی این بیمارستان بخشی از این آمار را تشکیل می‌دهند.»


به‌ددنبال این حادثه خون‌بار، سازمان ملل متحد اعلام کرد که حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان به بیمارستان شهر عبس در یمن را محکوم می‌کند.


روزنامه رای‌الیوم در این‌باره نوشت: «فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که این سازمان، حمله اخیر به بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن را محکوم می‌کند.»


وی افزود: «حمله به تأسیسات پزشکی فارغ از اینکه از سوی چه جناحی انجام شده باشد، محکوم است و ما هر حمله‌ای از این نوع را محکوم می‌کنیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته