دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حمله خرس به یکی از اهالی فارسیان/ شلیک تیرهای هوایی برای متواری کردن خرس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای گنبدکاووس، رامیان و آزادشهر درشرق استان گلستان حمله چند روز پیش خرس به یکی از اهالی روستای فارسیان آزادشهر را تایید کرد.
کد خبر : 110193
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، غلامرضا کریمی گفت: براساس بررسی های چند روزه کارشناسان این اداره، رد پای یک قلاده خرس قهوه ای با دو توله اش در مناطق جنگلی فارسیان آزادشهر مشاهده شد.

وی افزود: براین اساس، ادعای حمله یک قلاده خرس به یکی از اهالی روستای فارسیان که اواخر هفته گذشته رخ داد، تایید می شود.
کریمی بابیان اینکه اقدامات لازم برای متواری کردن خرس از منطقه با شلیک تیرهای هوایی توسط میرشکارها درحال انجام است، اضافه کرد: درصورت به نتیجه نرسیدن این اقدام، بحث انتقال این حیوان و توله هایش به روش بیهوشی به منطقه دیگر در دستور کار اداره حفاظت از محیط زیست قرار می گیرد.
وی ضمن عذرخواهی از اهالی روستای فارسیان از آنان خواست تا مشخص شدن وضعیت متواری شدن خرس یا انتقال آن به مکان دیگر، حتی المقدور از تنهایی رفتن به جنگل پرهیز نمایند.
در حمله خرس قهوه ای به یکی از اهالی روستای فارسیان درفاصله 35 کیلومتری مرکز شهر آزادشهر که اواخر هفته گذشته رخ داد، این فرد دچار جراحت سطحی و پس از مداوا ترخیص شد.
چند هفته قبل از این حادثه نیز درحادثه ای مشابه (حمله خرس) به دو نفر از اهالی این روستا، یک نفر به شدت مجروح و در بیمارستان بستری می شود که این دو حادثه سبب ایجاد نگرانی هایی در بین اهالی روستاهای همجوار جنگل شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های گنبدکاووس، رامیان و آزادشهر با اذعان به وجود خرس قهوه ای درمناطق جنگلی دو شهرستان آزادشهر و رامیان، گفت: با توجه به اینکه تابستان فصل رسیدن آلو و تمشک های وحشی در مناطق جنگلی منطقه آزادشهر و رامیان است و برخی حیوانات ازجمله خرس قهوه ای نیز از این دو میوه تغذیه می کنند، بهتر است اهالی با مشاهده حیوانات حیات وحش از نزدیک شدن به آنان خودداری نمایند.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 91 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته