دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کنسرت موسیقی «هُرَّست» در نیاوران

گروه موسیقی سنتی «هُرَّست» 26 و 27 مرداد ماه در سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران به خوانندگی وحید تاج به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
کد خبر : 110094

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، گروه موسیقی هُرَّست به سرپرستی و آهنگسازی مهدی امینی، با اجرای 8 قطعه برای علاقه‌مندان به روی صحنه خواهد رفت.


مهدی امینی آهنگساز و تنظیم کننده این گروه اظهار داشت: کنسرت گروه هُرَّست در دو بخش اجرا خواهد شد که رپرتوار بخش اول قطعات بی‌کلام است که با قطعه دو نوازی تار وتنبک دردستگاه همایون و بیات ترک آغاز شده و بعد از آن با پیش درآمد همایون به نام «لحظه‌هایی که نمی‌گذرند» ادامه خواهد داشت و درانتهای این بخش قطعه رِنگ بیات به نام «کِل» اجرا می‌شود.


وی با بیان اینکه اشعار این اجرا همگی از اشعارنو و سپید است و گروه هُرَّست با نگاهی متفاوت با شعر نو در موسیقی سنتی ایران سعی کرده اجرایی متفاوت برای مخاطب به نمایش بگذارد، عنوان داشت: در بخش دوم اجرا تمامی قطعات با کلام است. در این بخش قطعه «بهار خسته» با اشعار شفیعی کدکنی با ترکیبی در دستگاه داد ماهور و آواز دشتی آغاز گربرنامه خواهد بود و سپس قطعه «شباهنگام» با اشعار نیما یوشیج و تلفیق دستگاه نوا و آواز دشتی قطعه «برگ زرد» شعر فرزاد امینی که اثری پلی ریتمیک است اجرا خواهد شد و درادامه دو قطعه ساز و آواز خواهیم داشت که قطعه «نشود فاش کسی آنچه میان» با شعر هوشنگ ابتهاج ،در دستگاه نوا و قطعه «درکجای این فضای تنگ بی آواز» با شعر فریدون مشیری در دستگاه شور و دشتی است.


در پایان نیز قطعه ضربی نوروز که براساس قطعه نوروز 63 ساخته حسین علیزاده اجرا می‌شود و گروه این قطعه را به استاد حسین علیزاده تقدیم خواهد کرد.


در کنسرت «هُرَّست» مهدی امینی با سازهای تارو شورانگیز، مریم خدابخشی با ساز عود، کیخسرو مختاری با ساز کمانچه و سینا خشک بیجاری با سازهای کوبه‌ای گروه را همراهی خواهند کرد.


این گروه هرشب یک اجرا درساعت 21 خواهند داشت و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند ازطریق سایت ایران کنسرت اقدام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته