دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1395 - 15:20

طالبان منطقه‌ای کلیدی در شمال افغانستان را تصرف کرد

مقامات افغانستان اعلام کردند: «شورشیان طالبان، در پی فشار بر ائتلاف بین‌المللی برای خروج از افغانستان و تلاش برای اجرای قوانین اسلامی، پس از چند روز نبرد منطقه‌ای کلیدی در شمال استان بغلان را به کنترل درآوردند.»
کد خبر : 110093

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، جنگ در افغانستان در پی خروج طالبان از پناهگاه سنتی آنها در جنوب و شرق افغانستان به سوی مناطق غیرجنگی در شمال این کشور تشدید شده است.


با وجود حمایت هوایی هواپیماهای جنگی افغانستان و آمریکا، یگان زمینی دولت افغانستان (همچنان) مشغول نبرد با نیروهای طالبان هستند. مقامات دولت گفته‌اند که شورشیان طالبان مجهزتر و کارآزموده‌تر شده‌اند.


امیرگل حسین‌خیل، معاون رئیس پلیس بغلان گفت: «منطقه دهنه غوری روزها تحت محاصره قرار داشت و طالبان در پی عقب‌نشینی تاکتیکی روز شنبه نیروهای افغان برای تصاحب آن اقدام کردند.»


این منطقه در نزدیکی مرکز استان پل خمیری است که ماه‌ها از سوی شورشیان مورد تهدید بود.


حسین خیل ضمن تأکید بر اینکه 5 پلیس افغان (در درگیری‌ها) کشته شده‌اند، ‌گفت: «نیروهای افغان روزهای زیادی مبارزه کردند اما هیچ کمکی از راه نرسید و آنها ناچار به عقب‌نشینی شدند و منطقه به دست طالبان افتاد.»


ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت که جنگجویان منطقه را به تصرف گرفته و پرچم سفید خود را برافراشته‌اند.


مجاهد با ارسال ایمیلی برای رسانه‌ها اعلام کرد: «تعداد زیادی از افغان‌ها و نیروهای ارتش کشته شده و 33 سرباز نیز دستگیر شده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته