دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1395 - 14:42
حاجیان‌زاده:

جشنواره رضوی برآیندی از فعالیت‌های جاری و کتاب‌خانه‌ای کانون باشد

مدیرعامل کانون گفت: «جشنواره رضوی باید برآیندی از فعالیت‌های جاری و کتابخانه‌ای کانون باشد نه این‌که مانند یک ضمیمه به فعالیت‌ها و جریان کار عادی کانون الصاق شود.»
کد خبر : 110084

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در نشست رابطان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) با بیان این مطلب گفت: دین و ارزش‌های دینی در شالوده همه کارها و فعالیت‌های کانون قرار دارد. پایه فکری کانون مسایل دینی و انقلاب اسلامی است.


وی با بیان این‌که تفکر اسلامی در همه فعالیت‌های کانون وجود دارد، افزود: نیروی انسانی مؤمن و دین باور در کانون تاثیر ویژه خود را در خروجی اعضای کانون که انتظار میرود نوجوانانی مؤمن باشند نشان می‌دهد.


حاجیا‌ن‌زاده گفت: مفاهیم دینی مانند صداقت، عدالت، مهربانی، نظم، ایثار، گذشت، شجاعت واین قبیل مفاهیم که در دین ما سفارش شده است باید در تولیدات و فعالیت‌های کانون وجود داشته باشد.


مدیرعامل کانون ادامه داد: در ترویج مبانی دینی یکی از روش‌ها روش غیر‌مستقیم است یعنی استفاده از همان مفاهیم یاد شده در تولیدات و فعالیت‌ها. وی یادآور شد در بحث ترویج دین نباید از جلوه ظاهری هم غافل شویم در انجام فعالیت‌ها برای کودکان کار مستقیم دینی هم باید انجام دهیم و کار دینی به نمایش گذاشته شود.


وی تصریح کرد: در فعالیت‌های قرآنی، حدیث و تبیین سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع)‌، مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان و روز غدیر از این فرصت‌ها استفاده می‌کنیم و جلوه‌های ظاهری دین را نمایان می‌سازیم.


مدیرعامل کانون گفت: در فعالیت‌های کانون می‌توانیم فرهنگ عاشورایی، فرهنگ رضوی و فرهنگ علوی مهدویت را بیشتر مد‌نظر قرار دهیم و در جشنوار رضوی در واقع می‌خواهیم فرهنگ ائمه اطهار که همه آن‌ها نور واحد هستند را ترویج دهیم و نگاه بچه‌ها را با ولایت گره بزنیم. نور رضوی در کانون تابیده شده است با این نگاه به مساله ولایت و عترت، می‌خواهیم فرهنگ ولایی را در بین بچه‌ها ترویج دهیم.


وی با اشاره به این‌که با عنوان رویکرد دینی در کانون کارگروهی تشکیل داده‌ایم افزود: تلاش می‌کنیم بچه‌ها را با روش‌های خلاقانه با فعالیت‌های رضوی و فرهنگ عاشورایی آشنا کنیم.


وی با بیان این‌که کارگروهی نیز تشکیل ‌شده تا نیازهای کودک و نوجوان را بررسی ‌کند یادآور شد: لازم است در کانون سیستمی تهیه شود تا از سراسر کشور نظرات بچه‌ها را جمع‌آوری کند که چه دوست دارند و در کنار این نیازسنجی نگاه کارشناسی نسبت به نیازهای بچه‌ها هم باید داشته باشیم و جمع این‌ها ما را به یک منشور نیازهای فرهنگی امروز کودکان و نوجوانان می رساند.


حاجیان‌زاده افزود: با تهیه منشور نیازهای کودک و نوجوان‌، نویسنده بر اساس نیازهای مشترک بچه‌ها کتاب می‌نویسد و فیلم‌ها، تئاترها، اسباب‌بازی‌ها و همه فعالیت‌ها از نظر محتوا و روش می‌تواند بر همین اساس بازنگری شود.


مدیرعامل کانون تاکید کرد: در این بازنگری‌ها اصولی که در کانون داریم مثل خلاقیت محور بودن و کتاب محور بودن فعالیت‌ها را نباید از دست بدهیم.


وی با بیان این‌که فضای مجازی نباید جایگزین فعالیت‌های کانون شود افزود: کانون باید به فضاهای مجازی هم وارد شود چون بچه‌ها درگیر فضای مجازی شد‌ه‌اند باید این فضاها را مدیریت کنیم محتوا بدهیم و از این طریق بچه‌ها را به طرف فعالیت‌های حضوری و گروهی سوق دهیم.


نشست رابطان رضوی کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) هم‌زمان با میلاد خجسته هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت در مشهد مقدس برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته