دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قدردانی از فعالان ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند

در مراسمی و با حضور معاونان آموزشی و اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند با اهدای لوح از حضور و فعالیت مستمر اعضا ستاد اقامه نماز این دانشگاه در طول یکسال گذشته قدردانی به عمل آمد.
کد خبر : 110066

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند، در مراسمی به مناسبت ولادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) درباره برکات وجودی آن امام همام و با توجه به حدیث سلسله الذهب، گفت: «در سفر امام رضا (ع) به مرو، هر کجا توقف می‌کردند، برکات زیادی شامل حال مردم آن منطقه می‌شد. از جمله هنگامی‌که امام در مسیر حرکت خود وارد نیشابور شدند و در حالی‌که در محملی قرار داشتند، از وسط شهر نیشابور عبور کردند. مردم زیادی که خبر ورود امام به نیشابور را شنیده بودند، همگی به استقبال حضرت آمدند. در این هنگام دو تن از علما و حافظان حدیث نبوی به همراه گروه‌های بیشماری از طالبان علم و اهل حدیث و درایت، مهار مرکب را گرفته و عرضه داشتند: «ای امام بزرگ و ای فرزند امامان بزرگوار، تو را به حق پدران پاک و اجداد بزرگوارت سوگند می‌دهیم که رخسار فرخنده خویش را به ما نشان دهی و حدیثی از پدران و جد بزرگوارتان پیامبر خدا برای ما بیان فرمایی تا یادگاری نزد ما باشد.»


حجت‌الاسلام عباس امیری مقدم، افزود: «امام دستور توقف مرکب را دادند و دیدگان مردم به مشاهده طلعت مبارک امام روشن شد. مردم از مشاهده جمال حضرت بسیار شاد شدند به طوری که بعضی از شدت شوق می‌گریستند و آنهایی که نزدیک ایشان بودند، بر مرکب امام بوسه می‌زدند. ولوله عظیمی در شهر طنین افکنده بود به طوری که بزرگان شهر با صدای بلند از مردم می‌خواستند که سکوت کنند تا حدیثی از آن حضرت بشنوند. تا اینکه پس از مدتی مردم ساکت شدند و حضرت حدیث ذیل را کلمه به کلمه از قول پدر گرامیشان و از قول اجداد طاهرینشان به نقل از رسول خدا و به نقل از جبرائیل از سوی حضرت حق سبحانه و تعالی املا فرمودند: « کلمة لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی، بشرطها و شروطها و انا من شروطها» یعنی کلمه لااله‌الاالله حصار من است پس هرکس آن را بگوید داخل حصار من شده و کسیکه داخل حصار من شود ایمن از عذاب من خواهد بود. سپس امام فرمودند اما این شروطی دارد و من خود از جمله آن شروط هستم. »


وی افزود: «این حدیث بیانگر این است که از شروط اقرار به کلمه لااله‌الاالله که مقوم اصل توحید در دین است، اقرار به امامت آن حضرت و اطاعت و پذیرش گفتار و رفتار امام است که از جانب خداوند تعالی تعیین شده است. در حقیقت امام شرط رهایی از عذاب الهی را توحید و شرط توحید را قبول ولایت و امامت می‌دانند. »


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب