دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1395 - 13:20

قاچاق لاستیک به کره شمالی دو مرد کره‌ای را به دردسر انداخت

دادستان‌های کره جنوبی دو مرد را به تلاش برای کمک به یک جاسوس کره شمالی برای قاچاق لاستیک‌هایی که می تواند در امور نظامی استفاده شوند، متهم کرد.
کد خبر : 110030

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، دفتر دادستانی مرکزی سئول روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دو مرد به کمک به اقدامات مخفی در سال‌های 2014 تا 2015 متهم هستند که این اقدامات نقض قانون امنیت ملی کره جنوبی به شمار می‌آید.


این کیفرخواست در بحبوحه تنش‌ها بین سئول و ییونگ یانگ بعد از پرتاب موشک از سوی کره شمالی در سال جاری و تصمیم ایالت متحده برای نصب یک سیستم ضد موشکی بسیار قوی درکره جنوبی صادر شده است.


بر اساس اطلاعات دادستانی کره جنوبی،‌ عامل جاسوسی کره شمالی، کارمند «دفتر شناسایی» کره شمالی است. این دفتر بر فعالیت‌های جاسوسی علیه کره جنوبی نظارت دارد.


دادستانی گفته است که دو مرد کره‌ای، جاسوس کره شمالی را در شهر داندوگ چین که در مرز کره شمالی قرار دارد، ملاقات کرده‌اند و برای قاچاق دو کانتینر لاستیک به کره شمالی توافق کرده‌اند.


یک مقام دفتر دادستانی مرکزی سئول که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری یونهاپ کره گفته است که امکانات کافی برای اینکه لاستیک‌های بزرگ به صورت ویژه برای استفاده ارتش مبدل‌سازی شوند، وجود داشته است.


دادستان کره جنوبی گفت: «مقامات گمرک چین معامله را ممنوع کرده‌اند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته