دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1395 - 15:21
شمشیرباز المپیکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با آنا:

دانشگاه آزاد در ورزش ایران بزرگی می‌کند/ برای گذراندن امورات زندگی مجبورم شمشیربازی را ادامه دهم

مجتبی عابدینی گفت: در دنیای شمشیربازی همیشه حرف از کشورهایی مانند ایتالیا، روسیه و آمریکا بود و آنها هیچ وقت فکر نمی‌کردند روزی ایران بتواند در این رشته عرض اندام کند.
کد خبر : 110000

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی شمشیربازی ایران با ترکیب مجتبی عابدینی و علی پاکدامن در مسابقات المپیک شرکت کرد و درخشش عابدینی در این رقابت‌ها باعث شد تا شمشیربازی دنیا روی ایران و به خصوص عابدینی حساب ویژه‌ای باز کند.


مجتبی عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد حضورش در مسابقات المپیک ریو و کسب مقام چهارمی این رقابت‌ها گفت: «المپیک میدان بسیار بزرگی است و افرادی که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند دستکم یک مدال جهانی دارند. خدا رو شکر من هم در این مسابقات موفق شدم نتایج خوبی کسب کنم و با دعای خیر مردم سه حریف خودم را شکست دهم و در بازی مقابل حریف آمریکایی‌ نیز که خودم را برنده این بازی می‌دانم متاسفانه با ناداوری شکست خوردم.»


وی در خصوص قضاوت ناعادلانه داوران در بازی نیمه نهایی خودش مقابل شمشیرباز آمریکایی بیان کرد: «آمریکایی‌ها نفوذ بسیار زیادی در فدراسیون جهانی شمشیربازی دارند و به همین دلیل داوران مسابقات المپیک حواسشان به شمشیربازان این کشور بود. در بازی نیمه نهایی هم آنها نهایت بی‌انصافی را در حق من انجام دادند و دو امتیاز من را نادیده گرفتند و باعث شدند تا دستم از رسیدن به مدال کوتاه بماند.»


عابدینی در رابطه با نگاه کشورهای صاحب نفوذ شمشیربازی بعد از مسابقات المپیک نسبت به شمشیربازان ایران اظهار داشت: «در دنیای شمشیربازی همیشه حرف از کشورهایی مانند ایتالیا، روسیه و آمریکا بود؛ آنها هیچ وقت فکر نمی‌کردند روزی ایران بتواند در این رشته عرض‌اندام کند. در مسابقات المپیک هم برای آنها خیلی سخت بود که ما به مدال برسیم و همانطور که آقای فخری گفتند هر کاری کردند که ما به مدال نرسیم.»


نفر چهارم شمشیربازی المپیک در مورد تصمیمش برای آینده ورزشی خودش گفت: «من تصمیمی برای خداحافظی از دنیای حرفه‌ای ندارم، در این روزها هم مردم لطف زیادی به من داشتند و از من خواستند تا به تلاشم ادامه دهم. من به غیر از شمشیربازی کار دیگری ندارم و برای گذراندن امورات زندگی خودم هم مجبورم تا این رشته را ادامه دهم. تامین هزینه‌های زندگی من منوط به حضورم در شمشیربازی است.»


شمشیرباز دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با توقعش از مسئولان این دانشگاه افزود: «من حدود چهار سال است که در تیم دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارم و قرارداد سال گذشته من با این تیم حدود 12 میلیون تومان بود و امسال هم با سه میلیون افزایش، قراردادم 15 میلیون تومان شد. از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی توقع دارم که نگاه ویژه ای به من داشته باشند و از من حمایت کنند. در هر صورت این دانشگاه در ورزش کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در بعضی از رشته‌ها در ایران بزرگی می‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته