دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1395 - 12:01

اعضای شورای عالی سیاسی یمن سوگند یاد کردند

پارلمان یمن در جلسه روز گذشته (یکشنبه) خود به شورای عالی سیاسی برای اداره کشور رأی اعتماد داد و اعضای این شورا در مقابل پارلمان سوگند یاد کردند. همزمان مردم استان های مختلف یمن با برگزاری تظاهراتی حمایت خود از شورای عالی سیاسی را اعلام کردند.
کد خبر : 109989

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، روزنامه رأی‌الیوم گزارش کرد که در جلسه پارلمان یمن صالح صماد رئیس شورای عالی سیاسی، قاسم لبوزه معاونش و دیگر اعضای این شورا همچون صادق امین ابورأس، یوسف فیشی، محمد صالح نعیمی، مبارک صالح زایدی، جابر وهبانی و ناصر نصیری سوگند یاد کردند اما دو نفر دیگر از اعضای این شورا یعنی خالد دینی و سلطان سامعی در این جلسه حضور نداشتند. این دو نفر عضو هیأت مذاکره‌کنندگان صنعا بودند و هنوز نتوانسته‌اند به کشور بازگردند.


در این جلسه پارلمان به شورای سیاسی برای اداره یک‌جانبه کشور رأی اعتماد داد و بدین ترتیب اختیارات نخست‌وزیر به این شورا انتقال داده شد.


به‌دنبال رأی اعتماد پارلمان به این شورا، صماد از جامعه جهانی خواست به اراده مردم یمن و گزینه‌های سیاسی آن‌ها احترام بگذارد.


صماد گفت: «یمن هرگز به یک ولایت داعشی یا امارت سعودی یا پیرو شرق یا غرب تبدیل نخواهد شد بلکه همواره یمن باقی خواهد ماند.»


وی از کشورهای جهان، سازمان ملل متحد و سازمان‌های عربی و اسلامی خواست سفارت‌ها و هیأت‌ها و مقرهایشان را در یمن بازگشایی کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته