دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1395 - 10:29

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد: تعامل دولت و مجلس باید در راستای حل مشکلات مردم باشد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از حضور و استقبال پرشور مردم از رئیس‌جمهوری و کاروان تدبیر و امید قدردانی کرد.
کد خبر : 109925

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی که روز یکشنبه در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس‌جمهوری سخن می‌گفت حضور و استقبال مردم را پرشور و کم‌نظیر توصیف کرد.


وی در ادامه به عوامل اساسی توسعه نیافتگی در جامعه پرداخت و وجود اختلاف های سیاسی، باندبازی و همچنین اقلیم‌گرایی را از جمله عواملی ذکر کرد که مانع توسعه جامعه می‌شود.


وی با بیان اینکه بحث بومی‌گرایی نباید در دولت گسترده شود، بیان کرد: توجه بیش از حد به این امر و کوبیدن بر این طبل مانع بهره‌وری مناسب از افکار و اندیشه سایر انسان‌ها می‌شود.


آیت‌الله ملک‌حسینی فقدان حرکت‌های مبتنی بر علم و تحقیقات را در حوزه‌های مختلف از دیگر موانع توسعه در سطح ملی و این استان دانست و گفت: توسعه بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و سایر عرصه‌های دیگر بدون توجه به پژوهش و علم تحقق نمی‌یابد.


نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع تعامل میان دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: این تعامل اگر با رویکرد مثبت و در جهت حل مشکلات مردم باشد قابل پذیرش است.


وی ادامه داد: هرگاه این تعامل به معامله منجر شود و هر کسی سهم‌خواهی کند اهداف کلان کشور را خدشه‌دار می‌کند.


آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به ابهام در قانون در عرصه‌های مختلف بویژه قانون حمایت از جنگل‌ها و منابع طبیعی، افزود: یکی از چالش‌ها و مشکلات جدی مردم کهگیلویه و بویراحمد و کشاورزان استان اختلافات عمیق آنها در این راستا است.


کاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاکنون به استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی و کرمانشاه سفر کرده است.


رئیس‌جمهوری و هیأت دولت در سی‌امین سفر استانی صبح یکشنبه 24مرداد 95 وارد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته