دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1395 - 16:24

تلاش فرانسه برای حمایت از جنایت عربستان در یمن

فرانسه درصدد است تا نشستی بین‌المللی برای حمایت از ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ یمن برگزار کند.
کد خبر : 109818

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه الوطن چاپ عربستان، فرانسوا ریفاردو، مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه در امور استراتژیک گفت: «پاریس قصد دارد در خلال ماه آینده میلادی نشستی بین‌المللی و گسترده برگزار کند تا در آن به وحدت‌نظر در حمایت از عربستان در جنگ یمن دست یابند.»


ریفاردو مدعی شد پاریس به‌طور کامل از عربستان در یمن در عرصه‌های مختلف حمایت می‌کند و تفاوتی ندارد که این حمایت در راستای مشروعیت بخشیدن باشد یا برقراری ثبات در آن کشور یا محدود کردن گروهک‌های یمنی. علاوه بر این، فرانسه خواهان ارسال کمک‌های بشردوستانه و تلاش‌های امدادی و بازگشت زندگی به حالت طبیعی خود در استان‌های مختلف یمن است.


این مقام فرانسوی علاوه بر این مدعی شد که پادشاهی عربستان تلاش‌های زیادی در راستای موضوعات منطقه‌ای، امور زیست‌محیطی، روابط دینی و انسانی انجام داده است و نقش ریاض در محدود شدن درگیری‌های جاری در سوریه قابل ذکر است.


این در حالی است که چهارشنبه گذشته وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرده بود که جان مارک ایرولت، وزیر امور خارجه فرانسه در تماس تلفنی با عادل جبیر، همتای سعودی خود به بررسی اوضاع یمن و سوریه و طرح صلح خاورمیانه پرداخته بود.


وی همچنین بر لزوم سرعت بخشیدن به توقف خشونت‌ها در راستای حل سیاسی بحران یمن و پایان جنگ در سوریه با هدف ازسرگیری مذاکره میان طرف‌های درگیر تاکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته