دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1395 - 15:05

عارف: دادستان به موضوع توهین به رئیس جمهوری ورود کند

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی توهین به رئیس جمهوری را اقدامی زشت دانست و گفت: اگر این توهین ها ادامه یابد دادستان براساس وظیفه عمومی خود به این موضوع ورود وبرخورد کند.
کد خبر : 109785

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا عارف در حاشیه جلسه علنی امروز - یکشنبه -مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره توهین های اخیر به رئیس جمهوری و تذکراتی که نمایندگان امروز در این موضوع بیان کردند، اظهار کرد: ما در این زمینه گلایه داریم، همکاران امروز تذکراتی را دادند.


وی افزود: خواهش ما این است که به این تذکرات توجه شود بالاخره ما در یک نظام ارزشی واسلامی کار می کنیم که در این حال قانون وجود دارد.


نماینده مردم تهران در مجلس دهم تاکید کرد: اگر توهین ها ادامه یابد وظیفه دادستان است که با آن برخورد کند.
عارف گفت: توهین به رئیس‌جمهوری کار بدی است، اگر حل نشود خواهش ما از دادستان این است که بر طبق وظیفه عمومی خود ورود کند.


عارف در پاسخ به این سوال که آیا شما به عنوان رئیس فراکسیون امید از روحانی عبور می کنید یا خیر؟ گفت: مسیری که از سال 92 شروع کردیم را با جدیت دنبال می کنیم، در این مسیر نه تنها از روحانی بلکه از هیچ کدام از علاقه مندان به انقلاب و کشور عبور نخواهیم کرد.


در ادامه خبرنگاری از عارف سوال کرد: محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در مصاحبه‌ای بیان کرد که پیغامی را به حصرشدگان پس از اتفاقات سال 88 داده‌ایم که اگر فعالیت سیاسی نداشته باشند، می توانند از حصر خارج شوند نظر شما چیست؟
عارف گفت: اطلاعی در این زمینه ندارم، اما مطالبه‌ای از سوی نسل سوم و جوانان و مردم درباره رفع حصر مطرح است و این موضوع جزو وعده‌های رئیس جمهوری است.


وی افزود: امیدواریم در فضای صمیمی و خوبی این مساله حل شود و ان‌شاءالله شاهد ادامه آن نباشیم.


خبرنگاری از عارف پرسید که آیا فراکسیون امید مجلس جلسه ای با شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان برگزار کرده است یا خیر؟ که عارف پاسخ داد: فراکسیون امید بخشی از جریان اصلاحات و حامیان دولت است، هیات رییسه فراکسیون جلسه‌ای با هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان برگزار کرد.


وی ادامه داد: این شورا می خواهد ساختار خود را بازنگری کند و در این راستا از فراکسیون امید خواست تا اگر نظری درباره ترکیب و شرح وظایف خود دارد، اعلام کند.


همچنین خبرنگاری پرسید که آیا در زمان انتخابات نیز جلسات ادامه دارد که عارف پاسخ داد: ما در حوزه فعالیت ها و برنامه‌های خود با این شورا آسیب‌شناسی انجام دادیم، در هفته آینده چگونگی حضور ما در انتخابات 94 مشخص می‌شود.


در ادامه خبرنگاری پرسید که برخی تحرکات موازی با شورای سیاست‌گذاری مشاهده می شود آیا این تحرکات ادامه خواهد داشت که عارف گفت: این حرکات موازی نیست، هر تشکلی باید فعالیت کند که کار خوبی است.


وی افزود: تجربه 94 این بود که به محض تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری همه فعالیت ها در چارچوب باشد و ان‌شاءالله در انتخابات آینده در این مسیر باشد.


رئیس فراکسیون امید مجلس دهم در پاسخ به سوالی درباره اینکه در راستای تخریب دولت برخی موضوع لغو کنسرت‌های مجوزدار را مطرح می کنند چه موضع گیری در این زمینه دارید، خاطرنشان کرد: باید همه به قانون عمل کنند حتی اگر بر خلاف سلایق ما باشد زیرا اگر به قانون خوب عمل شود به نفع همه است.


وی گفت: قطعا اگر همه پایبند اجرای قانون باشند این قبیل مسائل که هر روز در گوشه‌ای از کشور می بینیم کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود و از آن عبور می کنیم.
فراکسیون امید مخالف استیضاح فانی است
عارف در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: فراکسیون امید این موضوع را فردا در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش پیگیری می‌کند و ما در جریان فعالیت این وزارتخانه قرار می گیریم.


وی افزود: امروز کمیته ای را در فراکسیون تشکیل دادیم که محورهای صحبت های ما با وزیر آموزش و پرورش را مشخص کینم چون فعلا موضع فراکسیون اسیتضاح فانی نیست.


وی تاکیدکرد: ما باید با همکاری و تفاهم با دولت به نتیجه مشترک برسیم. اگر لازم باشد دولت با تغییر کابینه کار را دنبال کند، باید با نظر دولت باشد ولی هنوز موضع رسمی دولت را در این زمینه نمی‌دانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته