دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«افسون معبد سوخته» در ایرانشهر

نمایش «افسون معبد سوخته» نوشته نغمه ثمینی به کارگردانی کیومرث مرادی در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.
کد خبر : 109670

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نمایش «افسون معبد سوخته» نوشته نغمه ثمینی کاری از کیومرث مرادی که از تولیدات کمپانی تئاتر امید ایران است و پیش از این در جشنواره‌ تئاتر فجر جایزه بازیگری، کارگردانی و بهترین نمایشنامه‌ را دریافت کرده است،از 13 مهرماه هر شب ساعت 21 در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.


مضمون این اثر نمایشی درباره زنی است که در تنهایی خود در یک معبد مشغول به زندگی و عبادت است. در یک شب طوفانی یک زن پوش به همراه نوآموز خود به معبد می‌رسند و تقاضای ورود به معبد را دارند. زن که یک شمن است آن‌ها را در ابتدا راه نمی‌دهد چرا که نو آموز او یک مرد است اما ناگهان نو آموز شعری می‌خواند و شمن که ناباورانه سحر شده است، آنها را به درون معبد راه می‌دهد. چند روزی می‌گذرد تا زن پوش می‌آید و از شمن خداحافظی می‌کند اما شمن از او می‌خواهد که نوآموز را برای او بگذارد و خود به تنهایی معبد را ترک کند اما زن پوش نمی‌پذیرد و ...


بازیگران این اثر نمایشی هنوز مشخص نشده است. پیام فروتن طراح صحنه و ندا نصر طراح لباس این نمایش هستند.


کیومرث مرادی که پیش از این با همکاری نغمه ثمینی آثاری چون «ژولیوس سزار به روایت کابوس»، «مرگ و شاعر»، «شکلک» «خانه،خواب در فنجان خالی»، «رازها و دروغ ها» را روی صحنه برده است، برای دومین بار نمایش «افسون معبد سوخته» را با همکاری ثمینی اجرا می‌کند. این اثر نمایشی از 13 مهر تا 13 آبان ماه هر شب ساعت 21 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان روی صحنه می‌برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب