دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1395 - 10:32

انتقاد رئیس مجلس از توهین به رئیس جمهوری/ صادقی: اهانت به رئیس جمهوری مخالفت با یکپارچگی نظام است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به وفاق ملی نیازمند هستیم گفت به کار بردن برخی عبارات نسنجیده در مورد مقامات مسئول در کشور و رئیس جمهوری کار نادرستی است.
کد خبر : 109639

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در پاسخ به اخطار محمود صادقی، نماینده تهران در انتقاد از توهین به رئیس جمهوری از تریبون رسمی کشور گفت: اخطار و تذکر ایشان به معنایی وارد است چون در شرایط فعلی به وفاق ملی در درون کشور نیازمند هستیم.


وی تا کید کرد: به کار بردن برخی عبارات نسجیده در مورد مقامات مذکور در کشور و رئیس جمهوری کار نادرستی است و باید دقت لازم شود.


محمود صادقی، عضو فراکسیون امید با استناد به اصل 113 قانون اسایسی در اخطاری گفت طبق این اصل پس از رهبری رئیس جمهوری عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و ریاست قوه مجریه جز در مواردی که به رهبری مربوط می‌شود، برعهده ایشان است.


وی افزود: در روزهای اخیر در تریبون های رسمی کشور اهانت صریح و آشکار به رئیس‌جمهوری شده آن هم در شرایطی که برای پیگیری تعهداتی که بیگانگان در توافق هسته‌ای به نفع ما وارد کردند، لازم است از دولت پشتیبانی قاطع کنیم.


نماینده تهران تاکید کرد: حاکمیت یکپارچه در برابر بیگانگان را باید نشان دهیم از این رو اظهارات توام با اهانت به رئیس‌جمهوری آن هم از تریبون رسمی کشور به معنای مخالفت آشکار با یکپارچکی نظام است. این مخالفت‌ها بر خلاف مصالح کشور است.


صادقی در پایان از رئیس مجلس درخواست کرد که در نطق خود به این مساله اشاره کند تا اجازه داده نشود دولت در برابر بیگانگان تضعیف شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته