دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1395 - 11:02

ایرتور و ایران‌ایر صدرنشین تاخیرهای پروازی

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری ایرتور 67 درصد و ایران‌ایر 61 درصد پروازهای خود را با تاخیر انجام داده‌اند و بدین‌ترتیب صدرنشین تاخیرهای پروازی در تیرماه امسال در میان سایر ایرلاین‌ها بوده‌اند.
کد خبر : 109618

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، عملکرد خطوط هوایی کشور در پروازهای داخلی فرودگاه‌ مهرآباد نشان می‌دهد که از 14 ایرلاین فعال در ناوگان داخلی، ایرلاین‌های آسمان با 891 پرواز، ماهان با 779 پرواز و ایران‌ایر با 707 پرواز بیش‌ترین سهم از تعداد پروازهای تیرماه امسال را به خود اختصاص داده‌اند.


بر این اساس آسمان 46 درصد، ماهان 69 درصد و ایران‌ایر 39 درصد پروازهای خود را به موقع انجام داده‌اند و میزان تاخیرهای این ایرلاین‌ها به ترتیب 54 درصد، 31 درصد و 61 درصد است و عمده‌ترین علت تاخیرها نیز تغییرات جوی، عملیاتی، فنی، تسهیلاتی و... عنوان شده است.


اما نسبت پروازهای انجام شده ایرلاین‌ها به میزان پروازهای تاخیردار آنها نشان می‌دهد که از 304 پرواز ایرتور میزان 67 درصد، از 707 پرواز ایران‌ایر به میزان 61 درصد و از 580 پرواز آتاایر به میزان 55 درصد پروازهایشان با تاخیر انجام شده‌ است.


همچنین سهم آسمان از مجموع پروازهای انجام شده در این ماه 16 درصد، ماهان 14 درصد، ایران‌ایر 12 درصد و زاگرس و آتاایر 10 درصد بوده است.


بر اساس این گزارش اگرچه ماهان با 779 پرواز در این ماه در رتبه دوم تعداد پروازهای انجام شده قرار دارد اما با توجه به اینکه 69 درصد پروازهای خود را به موقع انجام داده‌ است بنابراین از کم‌ترین میزان تاخیر در میان سایر ایرلاین‌ها برخوردار بوده است.


اما از مجموع کل تاخیرهای پروازی، آسمان 18 درصد، ایران‌ایر 16 درصد، آتا ایر 12 درصد، زاگرس 10 درصد، ماهان 9 درصد، ایرتور، قشم‌ایر و کاسپین 7 درصد، کیش‌ایر 5 درصد، تابان 4 درصد، معراج 3 درصد، نفت 2 درصد، اترک 1 درصد و پویا صفر درصد سهم داشته‌اند.


آمارها نشان می‌دهد میزان تاخیرهای پروازی ایرلاین‌ها در مقایسه با ماه گذشته افزایش داشته است.


بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی که از اردیبهشت‌ماه سال گذشته در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و به تایید وزیر راه و شهرسازی رسیده است، نماینده شرکت هواپیمایی باید در زمان تاخیرهای پروازهای با حضور در میان مسافران با متانت و احترام نسبت به اطلاع رسانی صحیح در باره تاخیر پرواز اقدام کند و شرکت هواپیمایی هم نسبت به اطلاع‌رسانی از طریق سیستم اطلاعات پرواز به صورت مستمر اقدام کند.


همچنین بر اساس این دستورالعمل، درصورت تاخیر بیش از یک ساعت و کمتر از دو ساعت از مسافران پذیرایی نوع اول به عمل خواهد آمد و ارائه این پذیرایی مشروط به وجود زمان کافی برای پذیرایی و عدم ایجاد تاخیر بیشتر در پرواز است.


از سوی دیگر در تاخیر بیش از ۲ ساعت و تا ۴ ساعت انجام پذیرایی مناسب، حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی برای اطلاع رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام اقدمات لازم جهت اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز از همان مسیر یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین (به غیر از مسیر درج شده در بلیت) و پرداخت کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز ضروری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب