دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1395 - 13:22
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت اعلام کرد

مذاکرات اولیه با شرکت‌های خارجی برای امضای قراردادهای نفتی

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیرنفت با بیان اینکه مذاکرات اولیه با شرکت‌های خارجی برای امضای قراردادهای نفتی به صورت فعال در جریان است، گفت: تا پایان امسال شاهد امضای قراردادهای میلیاردی در این صنعت خواهیم بود.
کد خبر : 109423

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، امیرحسین زمانی‌نیا با بیان اینکه مدل جدید قراردادهای نفتی امکان همکاری با شرکت‌های بزرگ و مطرح بین‌المللی را افزایش می‌دهد، با یادآوری اینکه چارچوب این مدل از قراردادها در هیات وزیران تصویب شده است، افزود: پس از تائید این قرارداد در مجلس و تهیه پیش‌نویس، مناقصه پروژه‌های نفتی برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه کاهش قیمت جهانی نفت، شرایط سختی را برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در عرصه بین‌المللی به وجود آورده و رقابت شدیدی برای جذب سرمایه‌گذاری در این بخش شکل گرفته است، تصریح کرد: با وجود این، پروژه‌های ایران برای شرکت‌های بین‌المللی جذاب است.


زمانی‌نیا دلیل حضور نیافتن شرکت‌های خارجی در پروژه‌های صنعت نفت ایران را پس از لغو تحریم‌ها، تاخیر در تصویب مدل جدید قراردادهای نفتی عنوان کرد و افزود: پروژه‌های نفتی ایران بدون تردید تا ٢ ماه آینده عرضه خواهد شد و شک ندارم تا قبل از پایان امسال، قراردادهای بزرگی در صنعت نفت امضا خواهیم کرد.


وی با تاکید براین که مذاکرات اولیه با شرکت‌های خارجی بصورت مداوم در جریان است وتفاهم‌های اولیه نیز در این زمینه به دست آمده است، درباره این که شرکت‌های اروپایی تمایل بیشتری به حضور در پروژه‌های صنعت نفت ایران دارند یا شرکت‌های آسیایی، تصریح کرد: شرکت‌های علاقمند از هر دو قاره وجود دارد.


معاون وزیر نفت درباره همکاری صنعت نفت ایران و شرکت‌های آلمانی با توجه به اینکه هیات آلمانی نخستین هیاتی بود که بعد از لغو تحریم‌ها و در تیرماه پارسال به ایران آمد، اظهار کرد: همکاری خوبی با شرکت‌های آلمانی و بخصوص زیمنس شکل گرفته است و نقشه راه همکاری با این شرکت بزرگ آلمانی تدوین شده است.


وی یادآورشد: شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران اردیبهشت ماه امسال تفاهمنامه همکاری با این شرکت آلمانی امضا کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته