دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کار کنسرت «ناگفته» به شهریور کشید/ حافظ ناظری: سلفی‌هایتان را بفرستید!

حافظ ناظری در اجرای شب گذشته از برگزاری کنسرت« ناگفته» در 7 و 12 شهریور ماه خبر داد.
کد خبر : 109388

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فردین خلعتبری، شمس لنگرودی، همایون ارشادی، احسان کرمی، نازنین بیاتی، لاله اسکندری، محمد بحرانی، بزرگ‌مهر حسین پور، میترا حجار، مجید جوزانی، نازنین بیاتی، منصور لشگری قوچانی، مژده لواسانی، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، عیسی علیزاده مدیرعامل جدید سازمان زیباسازی شهر تهران و رضا موسوی‌زاده نوازنده تار از جمله میهمانان شب گذشته 22 مرداد ماه کنسرت «ناگفته» بودند.


در اجرای شب گذشته 22 مرداد ماه کنسرت ناگفته شهرام ناظری بارها از مردم به‌خاطر سکوت و تمرکزی که در زمان اجرا دارند تشکر کرد. وی استقبال مخاطبان را قابل ستایش دانست و در ادامه ضمن سپاس‌گزاری از حاضران در سالن افزود: «کاری که امشب انجام می‌دهیم ادغامی از موسیقی ملی، کلاسیک و اپرا است که بر رویش کار زیادی انجام شده است. از سال‌ها قبل بر روی شعرهایی که اجرا می‌شود آهنگ ساخته شده است و در سال‌های اخیر تنظیم شده است.»


ناظری گفت: «امیدوارم مسئولان به موضوع فرهنگ و خط مشی هنری توجه کنند و درباره آن تفکر کنند؛ چراکه کشور ما ایران است و ما باید شعر و عرفان، ادبیات و حماسه را به دنیا نشان دهیم. قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود کاری است که مبنا و اصالت دارد و از وجود ما تراوش کرده است.»


وی درباره اجراهای به اصطلاح تکه پاره برخی از هنرمندان حوزه موسیقی نیز اظهار کرد: «شاید علت اصلی چسباندن قطعه‌های تکه پاره توسط هنرمندان شرایط جامعه باشد. چراکه اصولا هنرمندان دوست ندارند مقلد باشند بنابراین حمایت نشدن آنها دلسردی به همراه دارد که باعث چنین امری می‌شود.»


وی همچنین در ادامه به تنوع ملودی و موسیقایی ایران اشاره کرد و تصریح کرد: «امیدوارم مسئولان اشتیاق مردم را ببینند و آنها هم نسبت به اجراها توجه داشته باشند. ما انتظار داریم مدیران بخش‌های فرهنگی بیایند چراکه حضورشان نشان از حمایت و توجه است البته در این دوره جسته و گریخته برخی از دولتمردانی که در کار فرهنگ و هنر هستند، از اجراها دیدن می کنند اما در گذشته برخی‌ها فکر می کردند که حضورشان باعث می‌شود تا سمت و جایگاه خود را از دست دهند.»


بخش دوم اجرای «ناگفته» به سازهای زهی قطعه کلاسیک اختصاص داشت که پیش از بخش آواز ایرانی اجرا شد. سپس قطعه‌ نی‌نامه مولانا به صورت بداهه به اجرا در آمد.


صندلی های این اجرا را شبانه از شیراز به تهران آوردیم


حافظ ناظری در سخنانش به تلاش‌های بی‌وقفه گروه برای اجرایی بی‌عیب و نقص اشاره و در ارائه نمونه‌ای از مشکلاتی که در این اجرا وجود داشته عنوان کرد: «صندلی های این اجرا از شیراز شبانه به تهران آورده شده است؛ چراکه در تهران 4 هزار صندلی وجود نداشت. ما سعی کردیم صندلی قابل نشستن را برای اجرا بیاوریم تا مخاطبان در زمان اجرا احساس راحتی داشته باشند.»


وی افزود: « در اجرای هفته گذشته با وجود تلاش‌هایمان اجرا با مشکلاتی مواجه شد چراکه برگزاری چنین کنسرتی با این وسعت در برج میلاد سابقه نداشت اما در هر صورت ما سعی خود را کردیم تا همه چیز به بهترین شکل ممکن باشد. در حال حاضر که چندین شب از اجرا گذشته است، هر شب تا پاسی از شب اینجا در کنار مردم هستم و یا در طول شبانه روز از گروه می خواهم تا با حضورشان تمرین‌ داشته باشیم. به دلیل این حجم از فشار کاری اکنون با تب بالا مشغول اجرا هستم.»


وی بیان کرد: «متأسفانه نام ایران به شایستگی یاد نمی‌شود و فرهنگ کشوری که هزار سال صادرکننده فرهنگ و دوستی بوده با موارد دیگری شناخته می‌شود و این در حالی است که با موسیقی به راحتی می‌توان این امر را انجام داد. موسیقی ما طی چند سال گذشته حرکتی که باید داشته باشد را نداشته است وناشناخته‌ترین موسیقی بوده و یا در جایی جایزه موسیقی دریافت نکرده است و همه اینها مواردی است که باید به آن فکر کرد.»


وی در ادامه سخنانش با اعلام این‌که کنسرت ناگفته شهریور ماه نیز برگزار می‌شود، گفت: «فیلمی از «ناگفته» در حال آماده سازی است که قرار است در اشل جهانی منتشر شود. بنابراین از آنجاکه موفقیت در اجرای ما به‌خاطر حضور و حمایت مردم بوده است ما می‌خواهیم با ارسال عکس‌های سلفی خود که در زمان برگزاری کنسرت گرفته‌اید به اینستاگرام من، در این امر همکاری داشته باشید.»


حافظ ناظری در بخش دیگری از سخنانش به برگزار نشدن کنسرت‌ها در شهرهای دیگر اشاره کرد و از این‌که هنردوستان برای تماشای یک کنسرت مجبور می‌شوند هزاران کیلومتر را طی کنند و کنسرت‌ها را در تهران به تماشا بنشینند، اظهار تاسف کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته