دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1395 - 11:03

بریتانیا: راه حل بحران سوریه، برکناری اسد از قدرت است

وزیر امور خارجه بریتانیا روز گذشته (جمعه) مدعی شد که نظام سوریه مردم را شکنجه می‌کند و رئیس‌جمهوری این کشور با آزار مردم موفق نمی‌شود و جایی در مرحله انتقالی سوریه نخواهد داشت.
کد خبر : 109347

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد: «بوریس جانسون در بیانیه‌ای مطبوعاتی که در کاربری رسمی این وزارتخانه در توییتر منتشر شده است، نسبت به تحرک نداشتن مجامع بین‌المللی برای حل بحران سوریه هشدار داد و خواستار حل بحران انسانی این کشور شد.»


جانسون گفت: «مجامع بین‌المللی با سرکوب ملت سوریه با خطر مواجه می‌شوند و باید تلاش‌های بیشتری در راستای توقف خشونت‌ها انجام داد.»


وی در این بیانیه، دستیابی به توافق دائم را که ضمانت‌کننده ورود مستمر کمک‌های بشردوستانه باشد، خواستار شد و با ادعای حملات کورکورانه نیروهای سوریه و روسیه علیه مناطق شهری از جمله مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها گفت که این حملات باید متوقف شوند.


جانسون گفت که پنج‌شنبه گذشته با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تماس گرفته و در آن بر لزوم توقف حملات روسیه علیه مواضع شهری تاکید کرده است.


وزیر امور خارجه بریتانیا همچنین نسبت به انتشار اخباری درباره استفاده از گاز کلر در حمله به شهر حلب سوریه ابراز نگرانی کرد و گفت: «بریتانیا به‌کارگیری سلاح شیمیایی را محکوم می‌کند.»


جانسون در این بیانیه می‌نویسد: «به‌تازگی اوضاع حلب، بعد از چندین هفته محاصره از سوی نظام سوریه، وخیم‌تر شده است و افزایش قابل ملاحظه‌ای در حملات هوایی و حمله به مراکز پزشکی وجود داشته است.»


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «در نهایت، راه‌حل (بحران سوریه) تضمین راه حل سیاسی مبنی بر انتقال رژیم اسد به خارج از قدرت نهفته است. بریتانیا تمام تلاش‌ها را برای حمایت از این موضوع انجام خواهد داد.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب