دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1395 - 10:10
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش :

مسابقات دانش آموزانی با موضوع «شخصیت امام رضا (ع)» برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: سی و چهارمین مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان با موضوع«شخصیت امام رضا (ع)» برگزار می‌شود.
کد خبر : 109322

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حمیدرضا کفاش در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور در نیشابور اظهار کرد: اصلی‌ترین مساله برای هنرمندان دانش آموز سوژه‌یابی است و اگر سوژه را خوب انتخاب کنید اثری جاودان و ماندگار درخشش دائمی پیدا خواهد کرد.


وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین ویژگی آثار جاودانه هنری امروز مساله انتخاب سوژه است، تصریح کرد: به مناسبت تقارن این مسابقات با دهه کرامت عمده‌ترین سوژه امروز را شخصیت امام رضا (ع) معرفی می‌کنم.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: شخصیت امام رضا می‌تواند به عنوان یک سوژه بزرگ برای صاحبان ادب و فرهنگ باشد و هنوز سال‌های زیادی وقت نیاز است تا در رثای او بگوییم و بنویسیم.


وی با اشاره به برخی سوژه‌های مرتبط با امام رضا (ع) همچون کبوتران حرم و ضامن آهو، ادامه داد: این عبارات، عباراتی عادی و معمولی نیست و هر کدام یک فرهنگ است و می‌ارزد که قلم‌ها، نوشته‌ها و روح‌ها در این مسیرحرکت و عمق این مفهوم را جاودانه کنند.


کفاش ادامه داد: آثار ماندگار جهانی، آثار هنری هستند و هر اندیشه و فکری اگر در قالب هنر بیان شود جاودانه خواهد ماند و باید مفاهیم انسانی و اخلاقی در قالب آثار هنری ما رخ بنماید و در عرصه ملی و جهانی بدرخشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته