دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 13:44

رئیس پارلمان لبنان تفاهم لوزان را به رهبر انقلاب تبریک گفت

رئیس پارلمان لبنان با ارسال پیامی تفاهم لوزان را به مقام معظم رهبری تبریک گفت و آن را عاملی برای تقویت امنیت و صلح توصیف کرد.
کد خبر : 10904

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «المنار»، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با ارسال پیامی، تفاهم لوزان را به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی و «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان تبریک گفت.


«نبیه بری» در پیام تبریک خود ابراز امیدواری کرد که تفاهم لوزان گامی در راستای تقویت امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌‌المللی باشد و تلاش‌ برای اعتماد سازی با همسایگان مسلمان و کشورهای عربی را تقویت و از فتنه و هدر رفتن توان (کشورهای عربی و اسلامی) در جنگ‌های کوچک جلوگیری کند.


رئیس پارلمان لبنان همچنین ابراز امیدواری کرد: این تفاهم آرزوهای ملی ملت فلسطین را محقق و در پایان دادن به خشونت در لبنان و باز کردن راه‌های برگزاری انتخابات (ریاست‌جمهوری) و همچنین تحکیم وحدت و مبارزه با تروریسم تکفیری سهیم شود.


پنجشنبه‌شب گذشته بیانیه لوزان به‌وسیله ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان سوئیس اعلام شد.


هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی دست یافته‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته