دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1395 - 15:55
مدیرکل دفتر امور شاهد و امورایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

تحصیل 372 هزار دانش آموز در مدارس شاهد

مدیرکل دفتر امور شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اکنون 372 هزار و 271 دانش آموز در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند.
کد خبر : 108894

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حسین کفراشی در سومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که درسالن اجلاس سران در حال برگزاری است، در میزگرد آموزش و پرورش گروه‌های خاص، با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و امور حقوقی و حمایت از ایثارگران از وظایف اداره کل امور شاهد و ایثارگران است، گفت: در حال حاضر یک هزار و 347 مدرسه شاهد داریم که 372 هزار و 271 دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.


وی سیاست‌های اداره کل امور شاهد و ایثارگران را عدم توسعه کمی مدارس و کیفیت بخشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی عنوان کرد و درباره چالش‌های پیش روی مدارس شاهد، تصریح کرد: عدم جذب حداکثری جامعه هدف، نارضایتی خانواده‌های ایثارگران، پیگیری مستمر سازمان‌های وابسته به ایثارگران از جمله مشکلاتی است که در بخش ثبت نام با آن مواجه هستیم.


کفراشی ثبت نام اینترنتی با راه اندازی سامانه سجا را راهکاری برای حل مشکل ثبت نام در مدارس شاهد عنوان کرد و با اشاره به اینکه جامعه ایثارگری از 42 به 70 درصد رسیده است، گفت: طرح پراکنده 30 هزار و 16 دانش آموز دارد؛ عدم نظارت بر ساماندهی نیروی انسانی و عدم تامین اعتبار (بنیاد شهید) از چالش ‌ای پیش روی ما در این طرح است که با نظارت جدی به تخصیص نیرو فقط در مدارس دولتی، تلاش در جذب منابع مالی از طریق بنیاد شهید و توزیع در این طرح و جذب و هدایت آنها به مدارس شاهد می‌توان این مشکلات را حل کرد.


کفراشی در خصوص مدارس ایثارگران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 290 مرکز آموزشی بیش از 42 هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند و جمعیت کم این مدارس و اصلاح آیین نامه از چالش‌های این نوع مدارس است.


وی در خصوص وظایف حمایتی اداره کل امور شاهد و ایثار گران تصریح کرد: اجرای کامل قانون جامع ایثارگران، اجرای ماده 51 قانون جامع ایثارگران (افزایش حقوق)، اجرای ماده 21 قانون جامع ایثارگران (استخدام)، اجرای ماده 48 قانون و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله این وظایف است.


کفراشی با اشاره به اینکه در حال حاضر جامعه ایثارگر وزارت آموزش و پرورش شامل 144 هزار و 350 نفر است، خاطرنشان کرد: تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد گنجینه و موزه الکترونیکی شهدای فرهنگی و دانش آموز و دوران دفاع مقدس، توسعه و تکمیل سامانه سجا در راستای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری کنگره شهدای دانش آموز همزمان در سراسر کشور، سرگذشت پژوهی شهدای فرهنگی و دانش آموز و صدور کارت شهدای فرهنگی از اقداماتی است که در این اداره انجام شده است.


وی افزود: در 2 سال 93 و 94 رتبه اول را در بین دستگاه‌های اجرایی کشور کسب کردیم. ما انتظار داریم جلسات ستاد اجرایی شاهد مناطق به صورت مستمر تشکیل شود. بر فعالیت‌های پرورشی و آموزشی مدارس شاهد و ایثارگران و حمایت از آنها نظارت وجود داشته باشد. جامعه ایثارگری جهت پست‌های مدیریتی در موقعیت‌های برابر ارجح‌تر باشند، به فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه شود و در نهایت از ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها نیز حمایت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب