دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهزاد عبدی: تبادل تجربیات جدید موزیکال، هدف اصلی اجرای مشترک ارکسترهاست

بهزاد عبدی آهنگساز و موسیقیدان کشورمان معتقد است زمانی حضور ارکسترهای خارجی در ایران به نفع موسیقی ما تمام می‌شود که در نتیجه تبادل تجربیات‌ موزیکال بین ارکسترها، چیز جدیدی به نوازنده‌های ما انتقال داده شود.
کد خبر : 108851

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، بهزاد عبدی آهنگساز و موسیقی‌دان کشورمان با بیان اینکه ارکستر سمفونیک ما ارکستر خوبی است که می‌تواند از این هم بهتر باشد و با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان آینده‌ خوبی را برای آن متصور بود، درباره حضور ارکستر جوانان جهان در تهران و اجرای کنسرت مشترک با ارکستر سمفونیک تهران، گفت: این‌گونه برنامه‌های مشترک بین ارکسترهای بزرگ در سراسر دنیا امری معمول است و بسیاری از ارکسترهای بزرگ دنیا چنین تبادلات فرهنگی و موزیکالی را با بکدیگر دارند. اما هدف اصلی این برنامه‌ها این نیست که فقط نوازنده‌ها کنار هم ساز بزنند بلکه هدف اصلی این‌گونه برنامه‌ها این است که نوازنده‌ها از سراسر دنیا با همدیگر آشنا شده و تجربیات جدید کاریشان را با هم به اشتراک بگذارند.


آهنگساز اپراهای «مولوی» و «حافظ» ادامه داد: طبیعتا اگر در کشور ما هم این‌گونه برنامه‌ها با همان اهداف برگزار شود نهایتا به نفع موسیقی کشور ما تمام می‌شود. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که این دعوت‌ها، مانند دعوت به یک میهمانی نیست که افراد کنار هم بنشینند و با هم خوش و بش بکنند، بلکه باید برگزاری این برنامه‌ها چیز جدیدی به ارکسترهای ما و در کل به موسیقی ما اضافه کند.


عبدی با بیان اینکه در این زمنیه باید از ارکسترهایی دعوت بشود که در نتیجه تعامل با آنها چیزهای جدیدی به ارکستر ما اضافه کند، افزود: اگر این برنامه‌ها بدون در نظر گرفتن مسئله آموزش و تبادل تجربه باشد زیاد اهمیتی ندارد و مجددا تاکید می‌کنم که همچین رویدادهایی یک اتفاق خوب برای موسیقی ما است اما مهمتر آن است که ببینیم در نتیجه‌ی این تبادلات چه داده‌هایی به موسیقی ما اضافه می‌شود.


این آهنگساز برجسته در پایان عنوان کرد: نوازنده‌های ما عموما نوازنده‌های خوب و قابل احترامی هستند اما با توجه به اینکه اساتید برجسته موسیقی در کشور ما نمی‌توانند به صورت گسترده اقدام به تربیت شاگرد بکنند پس حضور این ارکسترها می‌تواند به دانش و تجربیات نوازندگان ما بیافزاید.


کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان با ارکستر سمفونیک تهران در قالب پروژه بین‌المللی «صدای ایتالیا برای ایران» از 20 تا 22 مردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: بهزاد عبدی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته