دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 12:24
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران:

جلوگیری کامل از خرید و فروش سمندر لرستانی در ایام نوروز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از جلوگیری کامل از خرید و فروش سمندر لرستانی در ایام نوروز ۹۴ در استان تهران خبر داد.
کد خبر : 10885

به گزارش گروه اجتماعی آنا، نقی میرزاکریمی افزود: در سه سال گذشته در آستانه ایام نوروز خرید و فروش غیر مجاز گونه با ارزش و در حال انقراض سمندر لرستانی در سطح استان تهران صورت می‌گرفت که با برخورد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران روبرو می‌شد.


وی افزود: خوشبختانه در سال جدید با کمک انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و همچنین با تشکیل یگان حفاظت محیط زیست اداره شهر تهران و تشدید گشت و کنترل‌ها، از خرید و فروش این گونه در سطح استان تهران به طور کامل جلوگیری به عمل آمد.


میرزاکریمی تصریح کرد: موسسه خزنده‌شناسان پارس و مرکز نگهداری حیوانات وحشی پارک طبیعت پردیسان در سطح استان تهران و انجمن کوهنوردان دزفول و همچنین انجمن آوان سبز خوزستان در استان خوزستان همکاری گسترده‌ای را با یگان حفاظت محیط زیست داشته‌اند.


میرزاکریمی ادامه داد: مکاتبات و اخطاریه‌های صادر شده، توزیع بروشور و پوستر در سطح شهر و همچنین همکاری حدود 70 نفر داوطلب و نظارت بیشتر بر مراکز خرید و فروش حیوانات و میادین میوه و تره بار موجب شد خرید و فروش این گونه با ارزش در سطح شهر تهران برچیده شود.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در خاتمه از رسانه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و انجمن‌ها به منظور اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص سمندر لرستانی و ممنوعیت خرید و فروش این گونه در حال انقراض تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته