دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 11:57

مصرف سوخت نوروزی ثابت ماند

از ابتدای سال جاری تا پایان روز جمعه 14 فروردین ماه، بیش از یک میلیارد و 103 میلیون لیتر بنزین در سراسر کشور مصرف شد که این رقم در مقایسه با سال قبل رقم ناچیزی معادل کمتر از یک درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر : 10877

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام این خبر گفت: روز دوازدهم فروردین با 105 میلیون لیتر و چهاردهم فروردین با 65 میلیون لیتر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان مصرف بنزین در این ایام را به خود اختصاص دادند.


ناصر سجادی بیشترین میزان مصرف بنزین در ایام یاد شده را در استان تهران و پس از آن استان‌های اصفهان، فارس و خراسان اعلام کرد.


مدیرعامل شرکت ملی پخش با اشاره به مصرف 591 میلیون لیتر نفت گاز در 14 روز ابتدای سال جاری گفت: این میزان مصرف در مقایسه با سال قبل با کاهش 28 درصدی روبرو بود.


به گفته این مقام مسئول با آغاز سفرهای نوروزی از 28 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین ماه امسال بیش از 9 میلیون لیتر سوخت به شناورهای مسافرتی و تفریحی در بنادر آبادان، بوشهر و هرمزگان تحویل شده‌است.


سجادی میزان سوخت تحویلی شده به فرودگاه‌های کشور از 28 اسفند 93 تا پایان روز 14 فروردین امسال را 56 میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: این میزان سوخت مورد استفاده 10 هزار و 867 فروند هواپیما قرار گرفته است.


به گفته وی فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مهرآباد و مشهد مقدس به ترتیب بالاترین حجم سوختگیری را به خود اختصاص داده‌اند.


مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به بیش از 50 میلیون تراکنش سوخت‌گیری خودروها و موتورسیکلت صورت گرفته در بازه زمانی 14 روز ابتدایی امسال، تصریح کرد: بالاترین مراجعه به جایگاه‌ها در روز 12 فروردین با بیش از 4 میلیون و 400 هزار و کمترین در روز 14 فروردین با 2 میلیون و 900 هزار صورت گرفته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته