دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1395 - 11:46

پایان کری خوانی‌های «چاد لی کلوز» برای «مایکل فلپس»

قهرمان بی‌چون‌وچرای المپیک بار دیگر توانست کلکسیون مدال‌های طلای المپیک خود را پربارتر کند. مایکل فلپس با پیروزی در مسابقات 200 متر پروانه و 4 در 200 متر کرال سینه امدادی توانست تعداد مدال‌های طلای المپیکی خود را به عدد 21 برساند.
کد خبر : 108762

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در یک شب رؤیایی دیگر مایکل فلپس، افسانه شنای جهان و المپیک توانست با کسب دو مدال طلای دیگر تعداد مدال‌های المپیکی خودش را به عدد 25 برساند. او که در پنج دوره مسابقات المپیک حضور داشته است و قصد دارد پس از مسابقات المپیک ریو از دنیای مسابقات شنا کناره‌گیری کند، انتقام شکستش در مسابقات المپیک لندن را از «چاد لی کلوز» گرفت. او در مسابقات لندن نتوانسته بود مدال طلای 200 متر پروانه را تصاحب کند. پس‌ از این نمایش عالی او توانست با کمک به هم‌تیمی‌هایش مدال طلای 4 در 200 متر کرال سینه امدادی را نیز تصاحب کند و توانستند در این رقابت تیم‌های بریتانیا و ژاپن را پشت سر بگذارند.


پیروزی فلپس در برابر «لی کلوز» در حالی رقم خورد که این شناگر اهل آفریقای جنوبی در رده چهارم قرار گرفت و شیرینی پیروزی را برای فلپس دوچندان کرد زیرا پیش‌ از این «لی‌کلوز» ادعا کرده بود که قصد دارد رکورد جهانی شنای 200 متر پروانه را که در اختیار «مایکل فلپس» قرار دارد را در این مسابقات ارتقا دهد و به نام خودش ثبت کند.


پیروزی «مایکل فلپس» با اختلاف 4 صدم ثانیه رقم خورد. «فلپس» با زمان 1:53.36 مقام اول را کسب کرد و «ماساتو ساکایی» از ژاپن و «تاماس کندرسی» از مجارستان به ترتیب با زمان‌های 1:53.40 و 1:53.62 در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. تنها 70 دقیقه پس‌ از این قهرمانی، پس‌ از اینکه توانست پسرش «بومر» را در آغوش بگیرد برای ادامه پیروزی‌هایش با هم‌تیمی‌هایش برای کسب طلای 4 در 200 متر امدادی کرال سینه به رقابت پرداخت که حاصل آن نیز مدال طلا بود. او به خاطر عملکرد خوب «کانر دویر»، «تونلی هاس» و «رایان لوچت» در شروع این مسابقه 10 متر از سایر رقبا جلوتر بود. این مدال سومین مدال طلای فلپس در این هفته بود، او پیش‌ از این در مسابقات 4 در 100 متر کرال سینه امدادی نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود.



انتهای پیام/

برچسب ها: المپیک پروانه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته