دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1395 - 11:20

تصویب یک فوریت تشکیل سازمان توسعه و عمران روستایی کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) به یک فوریت طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور رأی دادند که بر اساس آن سازمان توسعه و عمران روستایی کشور تشکیل می‌شود.
کد خبر : 108755

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، یک فوریت طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور در جلسه امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: ما متولی اقتصاد و عمران روستا و پیگیری خلأها و مشکلات روستاییان نداریم و لازم است با تصویب این طرح این متولی را تعیین کنیم.


وی افزود: امیدواریم با تصویب طرح یک فوریت این طرح در جهت رفع نواقص آن نیز اقداماتی انجام دهیم.


علی اکبری، نماینده شیراز در مخالفت با یک فوریت این طرح خاطرنشان کرد: ما در آستانه تصویب برنامه ششم در مجلس هستیم و به اعتقاد من تشکیل یک سازمان جدید در این شرایط ضرورتی ندارد.


این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه این طرح فوریت ندارد، متذکر شد که صدر و ذیل این طرح با یکدیگر همخوانی ندارد.


حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب نیز در موافقت با فوریت این طرح گفت: ما برای امور مربوط به کشاورزان متولی نداریم و این در حالی است که دولت 6000 میلیارد تومان بدهی به کشاورزان دارد و این قشر با مشکلات زیادی در معیشت‌شان مواجه هستند.


وی با بیان اینکه کشاورزان و روستاییان از توسعه به دور هستند، خاطرنشان کرد: امروز کسی متولی توسعه نیست و کسی از این اقشار فقیر در جامعه حمایت نمی‌کند و در نتیجه شاهد این هستیم که سالیانه 5 درصد کشاورزان از حوزه تولید خارج می‌شوند.


در ادامه یک فوریت این طرح به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با 136 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر به یک فوریت آن رأی دادند.


در صورت تصویب جزئیات این طرح سازمان توسعه و عمران روستایی کشور با ادغام چند سازمان و معاونت تشکیل می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته