دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1395 - 12:08

تهدید بوندس لیگایی داعش

دولت آلمان از بازداشت یک جوان سوری خبر داد که گمان می‌رود با گروه داعش در ارتباط است.
کد خبر : 108752

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «مقام‌های محلی آلمان روز گذشته (سه‌شنبه) یک جوان سوری 24 ساله را در غرب آلمان بازداشت کردند.»


طبق اخبار رسیده، این جوان که مظنون به ارتباط با گروه داعش است، تهدید به حمله به مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آلمان (بوندس‌لیگا) کرده بود.


سخنگوی وزارت امور داخلی غرب آلمان در این‌باره گفت: «اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد او قرار بود هم‌زمان با آغار فصل جدید رقابت‌های فوتبال آلمان اقداماتی انجام دهد.»


این وزارتخانه که در روند تحقیقات قرار داشت، افزود: «هیچ تهدید ملموسی درباره وقوع حمله مشاهده نشده است ولی همه سیگنال‌های رسیده به کارشناسان دلالت بر این دارد که نقشه‌ای برای حمله در حال برنامه‌ریزی است.»


این در حالی است که کمیته توزیع پناه‌جویان در استان‌ها، اعلام کرده که این جوان سوری آغاز سال جاری میلادی از سوریه خود را به آلمان رساند و درخواست پناهندگی کرد و سپس در استان راینلاند واقع در شمال وستفالن ساکن شده است.


در گوشی تلفن همراه این جوان 24 ساله سوری تصاویری از درگیری‌های سوریه مشاهده شده است. تاکنون مشخص نیست که آیا این تصاویر را خود او گرفته و یا اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی به دست او رسیده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب