دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 11:59
جلالی از توصیه لاریجانی به مجلس خبر داد

نمایندگان ابتدا سخنان ظریف و صالحی را بشنوند، بعد اظهارنظر کنند

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه «مذاکراه‌کنندگان ایرانی بر اساس اصول ترسیم شده حرکت می‌کنند»، گفت: لاریجانی معتقد است که جار و جنجال‌ها نباید ما را از موضوع اصلی که اقتصاد است، غافل کند.
کد خبر : 10869

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، کاظم جلالی در حاشیه نشست علنی امروز -یکشنبه 16 فرودین- در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز فراکسیون رهروان مجلس شورای اسلامی که پیش از آغاز نشست علنی پارلمان برگزار شد، گفت: در این جلسه که با حضور علی لاریجانی برگزار شد، مباحثی درباره پیام نوروزی مقام معظم رهبری مطرح شد که این موارد می‌تواند مایه اخوت باشد و بهتر است مجلس و فراکسیون رهروان این منشور را تدوین کنند، زیرا در پیام مقام معظم رهبری رابطه منتقدان و دولت به خوبی تدوین شده بود.


رئیس فراکسیون رهروان ولایت، با اشاره به تأمل و تمرکز جدی رهبری بر مسئله اقتصاد و اینکه ایشان اقتصاد را میدان جهاد دانستند، اظهار کرد: رئیس مجلس در جلسه امروز تأکید کرد که معتقد است مجلس باید به‌گونه‌ای عمل کند که برخی از حواشی و جار و جنجال‌ها ما را از موضوع اصلی که اقتصاد کشور است، غافل نکند.


جلالی در ادامه با اشاره به موضع‌گیری رئیس مجلس در خصوص اتفاقات یمن، گفت: لاریجانی در جلسه امروز گفت که باید مجلس و دولت در قبال این لشکرکشی و تجاوز مواضع درستی را اتخاد کند، زیرا این اقدام، اقدام غلطی بود که توسط سعودی ها انجام شد.


نمانیدگان ابتدا سخنان ظریف و صالحی را بشنوند، بعد اظهارنظر کنند


رئیس مرکز پژوهش‌های همچنین درباره اظهار نظر برخی نمایندگان درخصوص مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: رئیس مجلس در این باره معتقد است نمایندگان مجلس باید ابتدا صحبت‌های ظریف و صالحی را بشنوند و بعد موضع‌گیری کند، زیرا قبل از شنیدن این اظهارات شاید موضع‌گیری‌های نمایندگان دارای نقص باشد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،در پاسخ به این سؤال که «با توجه به تفاهم حاصل‌شده آیا مجلس از دولت حمایت می‌کند؟» گفت: مجلس و نمایندگان قدرشناس زحمات دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هستند و در این حال مجلس با چشمانی هوشمند ناظر بر مذاکرات است؛ در جاهایی که نیاز باشد تذکر می‌دهد و در جاهایی هم که نیاز به مداخله باشد مداخله می‌کند.








مطمئن هستیم مذاکره‌کنندگان ایرانی بر اساس اصول ترسیم‌شده رهبری و با حفظ خطوط قرمز نظام حرکت می‌کنند

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، ادامه داد: ما به وزیر امور خارجه و تیم هسته‌ای خودمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم آنها بر اساس اصول ترسیم‌شده رهبری و با حفظ خطوط قرمز نظام حرکت می‌کنند. طبعا آنچه مورد تأیید نظام و رهبری باشد همان مورد حمایت مجلس هم است.


جلالی، در این حال افزود: ما مسیر دشواری را در مذاکرات در پیش رو داریم و تا به حال مقدمات کار طی شده است، اکنون در حال ورود به اصل ماجرا هستیم و این سخت‌ترین مرحله کار است. همه و به خصوص تیم مذاکر‌ه‌کننده باید مراقبت کنند و نگران رفتار غربی‌ها باشیم چون غرب دیوار بی‌اعتمادی را در داخل ایران بسیار بلند کرده و است.



به متن بیانیه لوزان نگاه کنیم نه حواشی


وی با اشاره به کارشکنی طرف‌های غربی در اجرای توافق‌نامه‌های خود، یادآور شد: ما سابقه آنها را داریم مانند سابقه موافقتنامه سعدآباد که غربی‌ها پس از آن تعلیق را تفسیر به تعطیلی غنی‌سازی کردند. ما سابقه به‌اصطلاح مدالیته را داریم که قرار بود آنها همه ایرادها را به ما بدهند و ما به آن ایراداتجواب دهیم. آن ایرادها شش ایراد کلی بود که جمهوری اسلامی ایران ظرف شش ماه پاسخ داد و قرار بود پس از آن دوباره ایراد جدیدی را مطرح نکنند ولی متاسفانه پس از آن شبهات جدیدی را مطرح کردند و خیلی موارد دیگری وجود دارد که در همین مذاکرات هسته‌ای آنها نشان دادند که به آن عمل نکردند.


این نماینده مردم در مجلس، ادامه داد: بنابراین ما باید نگران رفتار غربی‌ها باشیم، با دقت عمل کنیم، هم‌افزایی داشته باشیم، در کنار هم باشیم و حتی منتقدان هم باید به دولت کمک کنند تا دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بتوانند این وظیفه تاریخی و سنگین خود را به خوبی به نتیجه برساند.


رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس همچنین در پاسخ به اظهار نظرهایی مبنی بر اینکه «در بیانیه مطبوعاتی لوزان داده‌ها و ستانده‌ها همخوانی ندارد»، گفت: همانطور که می‌دانید هر طرف مذاکره طبیعی است که تلاش می‌کند دستاوردهای خود را بزرگ جلوه دهد و دیگر اینکه ما باید به خود بیانیه سوئیس توجه کنیم نه به آنچه برخی‌ها گزینشی مطالبی را مطرح می‌کنند. آنها در این مدت نیز اعتراف‌های بزرگی نسبت به ناتوانی خود داشته‌اند در مقابل ملت ایران، چرا که ملت ایران را نتوانستند سر تسلیم فرود آورند و نیازمند مذاکره و گفت‌وگو با ملت ایران هستند.


جلالی خاطرنشان کرد: طبیعی است که غربی‌ها برخی از نکات مورد نظر را برجسته کنند. ما باید به متن بیانیه لوزان نگاه کنیم و سپس به متن توافقی که انجام خواهد شد زیرا سایر مطالب پروپاگاندا و تبلیغات است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته